Melaka View: Mini Malaysia Dan Taman Asean

Melaka View: Mini Malaysia Dan Taman Asean


Pintu Masuk

Rumah Brunei
 Pada 12.12.2010 aku ada jalan-jalan ambil gambar model dan ambil
kesempatan membuat liputan tentang Mini Malaysia dan Taman Asean. Tapi
bahasa yang popular ialah Mini Malaysia. Ia terletak di Air Keroh
Melaka. Berhampiran Taman Botanical.
Mini Malaysia merupakan kawasan rumah-rumah tradisional mengikut negeri.
Termasuk negeri Sabah dan Sarawak. Selepas Mini Malaysia terdapat pula
Mini Asean seperti rumah Indonesia, Laos, Myammar, Brunei dan sebagainya.
Kawasan Mini Malaysia dan Mini Asean untuk aku sangat luad, mahu
berpeluh ketiak kau tawaf semua kawasan. Tapi personaly aku suka kat
Taman Asean sebab suasananya yang nyaman, ada jambatan tergantung
rumah-rumah atas tasik. It nice bro.
Selain itu terdapat perkhidmatan menunggang kuda di Taman Asean. Aku
tengok ada 2 ekor kuda lerrr. Dan pertunjukan budaya pun ada, aku
bernasib baik pada pukul 2pm dia ada buat pertunjukan budaya. Sementara
member aku amik gambar model aku shoot orang menari. Menyelam sambil
minum air...hehehhehee. Dapat juga letak gambar Melaka Photo aku.
Kesimpulannya, Mini Malaysia dan Taman Asean memang berbaloi harga tiket
yang dibayar. Dewasa RM5 dan kanak RM3. Walaupun terdapat beberapa
rumah yang tidak boleh dimasuki tapi aku berpuas hati. Usia Mini
Malaysia ni dah lebih 20 tahun. So maintenance dia tinggi kot... Aku tak
mahu campur tangan tapi ambil gambar memang best.
Di luar kawasan ada jual-jual barang kraftangan dan kedai makan minum....
Selamat datang ke Mini Malaysia dan Taman Asean. Di jemput melihat
gambar-gambar di Melaka Photo nanti bila aku download.

Catat Ulasan

0 Ulasan