Audit Oh!! Audit

Audit Oh!! Audit

Hari ini setel dah audit penting yang boss-boss aku kemaruk sangat
sejak 3 hari ini.
Selama 3 hari boleh dikatakan memang penat aku nak mengadap boss-boss
aku yang nak macam-macam.
Macam-macam pesanan yang diberikan!!
Macam-macam kerja yang harus dilakukan.
Inilah kdang kala aku malas kalu boss-boss campurtangan kerja aku.
Pertama ,leceh nak melayan idea-idea dia orang,
Kedua, nak dengar komplen dia orang..hehehhehe.
Tapi biasalah, aku pun sedar boss-boss aku dalam tekanan sebab BOSS-BOSS besar nak audit dia orang.

Aku lak, memang tahap mood dah kering, tiap-tiap hari aku menjerit kat  production dengan telatah anak-anak buah yang asik buat silap. Paling aku menyampah jenis yang hide problem dan bila suruh buat..dia
anggukkan kepala tapi tak buat!!!
Ini cabaran 3 hari aku yang paling dahsyat!!
Last-last aku kena follow up semua sendiri.
Dalam management prinsip   kalau anak buah kau problem sebenarnya kau yang problem.
Tapi apa kau nak katakan kalau anak buah kau dah kerja 17 tahun tapi  masih tak paham-paham jugak..
Itu salah kau jugak kerrr.......?
Aku hampir-hampir nak cut-off anak buah aku yang sorang ni..Dah kasi  peluang terlalu banyak tapi semenjak-menjak ini entah apa yang dia  khayalkan aku pun tak tahu.
Sekarang aku tengah tempoh bertenang..nak fikir nak buat apa..
Kalau dia tak der pun...no hal..sebab audit 3 hari ini, aku yang check  semua..Dia macam penghalang kerja yang hendak dilakukan.
Atau aku boleh latih budak baru dengan memberi semua kuasa dia kat budak  baru tu...
Tengoklah macam mana nanti...

Sekarang aku demam..audit dah habis.. aku nak rilex.
Besok aku cuti...nak pergi buat urusan Projek Kuih Bakar Berempah aku..kekekekeke.
Aku menaruh harapan agar projek ni berjaya....
Insyallah....

Catat Ulasan

0 Ulasan