Page view target achieve 40K

Page view target achieve 40K

Akhirnya target aku nak capai 40,000 pembaca tercapai, tapi ni termasuk
sekali ping-ping yang aku buat ler...
Tapi don't worry tak der yang tipu giler-giler punya..
By the way for blogger it not a good sign after a year jadi blogger!!!
Ariff Shah dalam setahun ajer dah nak capai hampir 1 juta
pageview...hahahaha.
Tapi untuk personal achievement aku berasa bangga gak sebab kelajuan
page view aku ni agak cepat jugak.
Mula-mula menceburi bidang blogger ini nak capai 70 pageview pun susah..
Kini satu hari boleh ler cecah 1K pageview dan paling-paling koman pun
kalau malas nak updated enti dapat ler 300 pageview ke atas.
Kayu pengukur yang aku nak dah dapat kini aku perlu pesat kena bekerja,
kena rajin blogwalking selalu.
Kena rajin updated entri..
Kena pelbagaikan labelling aku sesuai dengan pembaca..
Terima kasih saya ucapkan pada semua pembaca dan rakan-rakan yang selalu
menjengah Hanif Idrus Blog.
Dan paling penting memberi ilmu yang banyak tentang blogging tips kepada
saya yag bermula dari zero.
Yang tak kenal apa itu blog,
Yang tak tahu apa itu blogspot.
Yang tak tahu apa itu SEO,
Yang tak tahu apa itu backlink,
Yang tahu apa itu pageview atau page rank
Yang tak tahu tentang keyword
Yang tak tahu tentang meta-meta ini,
Yang tak tahu tentang segala-galanya tentang blogging.
Dan kini masih lagi belajar tentang blogging yang tiada penghujung ilmunya.
Nasihat saya kalau nak blogging jangan pikir tentang wang ringgit atau
pageview.
Fikirkan apa niat sebenar anda hendak berblogging.
Kepuasan berblogging ini bagi saya adalah luahan tinta dari idea yang
menjelma.
Anda mempunyai satu dokumen yang bertulis tentang perjalanan hidup anda
melalui blog personal anda.
Membentuk personaliti anda yang berubah dari satu tahap ke satu tahap..
Thanks to all...

Catat Ulasan

1 Ulasan

ila berkata…
wah... hebat. boleh la sy tumpang blajar nanti :D