Sequence Blog Spot During Loading Time

Sequence Blog Spot During Loading Time

Buat sendiri..tak jumpa kat web..huhuhu


Ini episod terakhir untuk loading time blogspot. Aku rasa aku dah terangkan beberapa cara untuk lajukan blog anda terutama pengguna blogspot. Dan juga aplikasi jquery Load lazy.

Kali ini aku nak terangkan bagaimana blogspot loading time berlaku. Dari gambarajah kat atas menunjukkan apabila seseorang klik blog anda maka bahagian header anda akan dibaca terlebih dahulu.
Kemudian baru ke post anda.



 Dan kemudian dia pergi ke bahagian bawah sekali dan baru ke side bar.

Sebab tu jika anda baca beberapa artikel kita tidak digalakkan meletak javasript atas header sebab ia akan melambatkan loading time anda.
Contoh terbaik ialah letak follower widget kat bawah header.
So blogspot akan baca header dan kemudian follower widget baru ke post anda.
Tujuan orang datang ke blog anda ialah nak baca post, disebabkan loading time terganggu di atas header maka mereka pun cabut !!!
Tapi jika guna CSS boleh dimaafkan lagi...hehehhe

Widget-widget amat penting dalam blogging. Suka tak suka kena apply kat blog. So saya cadangkan letak di sebelah side bar and adan bawah sekali post anda.

Dan pastikan post anda dalam page jangan terlalu banyak, 5 post OK kot. Sebab nanti lambat lak side bar nak terbuka...

In ialah episod  terakhir tentang loading time. Aku punya loading dalam 5.6sec tetapi total page saiz aku 117kb...fuhhh. Kena kurangkan saiz image ini tapi aku malas nak ubah-ubah.
Cuma dah dapat info loading time very important dan bagaimana nak atasi serta kongsi sama rakan-rakan blog aku dah puas.
Bila check tentang SEO ni terasa macam nak pakai wordpress ajer....hehehhehe. Lebih mudah dan aku rasa Alexa Rank agak mudah tercapai.

Thanks

Catat Ulasan

1 Ulasan

Gamez loVer berkata…
thanx for info bro.. :)