Blogger Interface Baru

Blogger Interface Baru

Pagi tadi bila aku buka blogspot, aku lihat interface blogger dah tukar yang baru. Kelam Kabut aku  jap..
Sebenarnya aku dah dapat maklumat bahawa blogger akan melaksanakan interface baru dia.
Tapi aku malas nak ubah-ubah sebab bila tukar sesuatu yang baru, kau kena belajar yang baru...peleceh!!!

Sekarang terpaksa belajar sebab wajib kena pakai..huhuhuhu.
Bila aku godek-godek blogger interface baru ini, lagi senang sebab ia ad abanyak shorcut untuk anda.
Tapi anda terpaksa guna browser yang updated ler macam Google Chrome ..
Kalau guna browser yang biasa-biasa..anda akan mengalami sediit kesulitan...

Kelebihan interface ini ialah ia mesra sangat dengan Google +. Dalam post-post terdahulu kau boleh lihat berapa kali entri kau kena klik oleh pengguna Google +.
Apabila ia terlalu mesra dengan Google +, so faham-faham ajer ler. Rakan-rakan blogger blogspot pastikan anda juga mempunyai Google +. Aku pernah membuat entri tentang Google + ini..
Selain itu kau boleh setting setiap kali publish post ia akan automatik share ke Google +...emmm
Baca sini ....Share with Google +

Selain itu dalam overview ia ada updated summary total comment kau, follower kau. Itu yang terbaru aku lihat ler...
Banyak lagi kemudahan yang blogger kasi kat kau..Kalau nak tulis banyak sangat lak.
Lagi pun aku pun tengah belajar so take time juga ler.....
Kalau nak tahu lebih lanjut boleh baca yang ini  : Blogger New Interface

Catat Ulasan

4 Ulasan

gamep01nt berkata…
gua rasa interface "baru" ni gua dah guna sejak tahun lepas lagi. apa yg baru?
Unknown berkata…
sya dh lama guna interface ni. mula2 tu, blur sikit. dh lama2 baru faham. tpi bila nak edit html maybe susah sikit ko. apa2 pun, kena biasakan diri. (:
THE AUTHOR berkata…
dah setahun yek...hehhehehe
Aku yang ketinggalan zaman ni..pehh!!!
AKu takut nak ubah kang jadi macam FB timeline ...serabut!!
P#eoniX berkata…
same lah akuh bro....akuh pon malas nak tuko...pagi tadi bukak blog jadik
menatang tuh plak...kelam kabut akuh...ingatkan aku tertekan new look tuh...ghupenye sume pon dah wajib pakai...heheheheh...