Buah Merah (Pandanus Conoideus Lam)

Buah Merah (Pandanus Conoideus Lam)

buah merah
Buah Merah (Pandanus Conoideus Lam) adalah sejenis tumbuhan yang tergolong dalam keluarga Pandan, setakat ini HANYA  tumbuh di wilayah Papua dan sekitar. Pokok itu kelihatan seperti Pandan, dengan ketinggian boleh mencapai 16 meter, yang buahnya selebar  55 cm dan berat 25 kg. Setelah  ia masak, buah bertukar merah merah terang.

Buah merah sebagai Buah Makan dan Perubatan TradisionalSecara tradisi, ia telah lama dahulu sejak rakyat Papua mula memakan Buah Merah menu harian mereka. Orang yang tinggal di bahagian dalam Papua, terutamanya mereka yang dalam kawasan gunung, mempunyai postur badan yang kuat, stamina yang kuat dan amat jarang mengalami sebarang penyakit. Antara orang yang hidup di pergunungan ini dan sekitar, Buah Merah telah sejak lama dahulu digunakan untuk melegakan penyakit cacing pita, buta, dan determatitis.

Bahan Kompaun Buah Merah Aktif
Menurut hasil analisis yang telah dilakukan oleh Institut Pertanian Bogor (IPB), Buah Merah sebenarnya mengandungi tinggi jumlah Karotenoid dan Tocoferol.The jumlah di Karotenoid dalam Buah Merah Segar 34000 ppm, manakala dalam Buah Merah Extraxt 8600 ppm. Jumlah jumlah Tocoferol dalam Buah Merah Segar 133000 ppm, manakala dalam Buah Merah 17000 ppm.

Selain Karotenoid dan Tocoferol, Ekstrak Buah Merah juga mengandungi Asid Lemak Overfull, seperti Laurik, Palmitat, Asid Stearat, dan Penuh Bukan Fatty Acids, seperti Palmitoleat, Oleat, Asid Linoleat, Omega-3, kandungan etc.Total Asid Lemak Ekstrak Buah Merah adalah 17.8% (tepu Asid Lemak) dan 38% (Asid Lemak tak tepu).

Buah merah membantu menyembuhkan penyakit-penyakit
Dilihat dari bahan majmuk ketinggian antioksidan serta asid lemak dalam Buah Merah, ia difahami secara rasional yang Ekstrak Buah-buahan merah juga digunakan sebagai salah satu alternatif bagi membantu untuk menetapkan ketahanan ketahanan badan. Kelemahan manusia adalah disebabkan oleh bahan-bahan kimia dari minyak Merah Frut seperti Betacaroten, Tocoferol, Asid Compoundof Aktif Sepenuhnya Lemak dan Asid Lemak-Tết.

Antioksidan yang terkandung dalam Ectract Buah Merah akan meneutralkan radikal bebas dipercayai sebagai penyebab penyakit seperti Kencing Manis, Darah Tinggi, Stroke, Kanser, Leukimia, HIV-AIDS, etc. Ia juga berguna untuk orang sihat untuk membantu stamina dan body'endurance.
Bersama-sama ini, kami menerangkan pengalaman orang yang sudah merasa bebas dari penyakit mereka kerana memakan Ekstrak Buah Merah sebagai data seperti berikut:

"Diabetis"
Puan A (48) telah lama diagnosis diabetes dan  alami  gangrenes yang serius. Menurut doktor, dia sepatutnya kaki telah dipotong mengelakkan pembusukan. Setelah  memakan Ekstrak Buah Merah untuk selama 2 minggu, gangren mula sembuh, dan daging baru telah telah  tumbuh di sekitar kawasan bekas gangren..
"Strok"
Mr. (B), berusia hampir 50 tahun, berjalan amat goyah dibantu oleh isteri .Dia  setelah tahun mengindap "Strok". Kemudian dia minum Buah Merah Exttract selama 3 minggu .Sekarang  dia berjalan dgn baik  dan memandu kereta sendiri.
"Kanser pada kelenjar limfa"
Seorang lelaki muda (C) 24, menguncup kanser pada kelenjar limfa beliau untuk 1 tahun, dan  beliau dimasukkan ke hospital selama 10 bulan. Selepas memakan Ekstrak Buah Merah selama 4 bulan, Beliau menjadi sihat dan boleh membantu memandu sendiri kereta beliau.
"Leukimia"
Seorang wanita (D) 48, mengidap  leukimia tahap 3, dan telah menjalani kemoterapi sebanyak 30 kali radiasi. Kemudian dia cuba untuk mengambil Ekstrak Buah Merah 7 bulan. Pemeriksaa  terkini menunjukkan peningkatan untuk menjadi tahap 1, berat badan meningkat dengan ketara, dan kandungan HB dalam darahnya telah menjadi normal.
"Thalalessemia"
Dua saudara perempuan kembar (E & F), di bawah umur 4 tahun, kedua-duanya penghidap Thalassemia.Mereka sering  lemah  dan memerlukan pemindahan darah secara berkala. Selepas mengambil Buah Merah  dilakukan seminggu sekali, kini berpanjangan kepada sekali setiap 10 minggu, manakala keadaan fizikal mereka tetap segar.
"HIV AIDS"
Lelaki muda, (G), 30-an, dengan keadaan fizikal seperti "mayat hidup", pucat, tiada kuasa dan tidak semangat. Selepas mengambil Ekstrak Buah Merah selama 2 minggu, beliau mendapat berat badan yang meningkat, muka cerah dan kukuh. Penggunaan diteruskan, dan akan disusuli dengan pemeriksaan atas kandungan CD4 dan CD8.


Jenis Kapsul Dan Cecair
1.Softcapsule daripada Ekstrak Buah Merah Rediss Papua

Bahan mentah yang diperolehi dari Plateau KINABALU (di atas ketinggian 2000 m dari aras laut). Dikatakan bahawa bahan ekstrak buah merah yang memiliki kualiti yang terbaik dan bermanfaat datang dari Dataran Tinggi dengan ketinggian antara 2000 - 2300 m dari aras laut.  Terdapat 2 pakej perbezaan kedua Softcapsules Ekstrak Buah Merah Rediss Papua yang 60 capsul / botle dan 30 capsul / botle.Each softcapsule bersamaan dengan 1000 mg Ekstrak Buah Merah.

2. Cecair Ekstrak Buah Merah (125 ml)
Berdasarkan kualiti bahan mentah dan pasaran demand.Liquid Ekstrak Buah Merah rediss Papua adalah salah satu pilihan yang terbaik yang kami sediakan untuk pelanggan untuk mengambil Ekstrak Buah Merah.


Tapi untuk mendapatkan perubahan yang cepat anda digalakkan memakan Buah Merah Papua Cecair Ekstrak

Sesiapa  berminat sila berhubung  Encik  Ravi (014 3838 978)

Encik Ravi sendiri pernah menghadapi strok yang teruk baru-baru ini hampir menyebabkan kelumpuhan sebelah badan. Setelah beliau mengamalkan penggunaan Buah Merah ini saya sendiri melihat kekuatan dan daya kerja seperti orang yang sihat. Begitu cepat beliau sembuh dan atas sebab ini saya  ingin menyarankan kepada  semua orang agar mencuba  membeli produck ini.
Saya sendiri pun membeli produk ini kerana ibu saya di periksa menghidap kanser. Pada masa kini saya masih menyuruh ibu saya menjalankan  Kimoterapi tapi ini usaha dari cara yang lain.

Kepada sesiapa mempunyai saudara yang mempunyai penyakit yang telah lama tapi masih belum pulih saya amat menyarankan anda menelepon Encik Ravi.
Tiada keuntungan yang saya dapat cuma ingin berkongsi maklumat dengan anda semua.
Sakit dan baik datang daripadaNYa tapi bukan bererti kita harus berhenti ikhtiar..

Catat Ulasan

1 Ulasan

jahajahatable berkata…
okey...memang ta penah tengok menatang ni...