Bagaimana Nak Add Google + Follower

Bagaimana Nak Add Google + Follower

hanifidrus
Salam satu Blogger. Pertama terima kasih pada bro aku MRie RNie yang telah beritahu aku suruh pasang Google Follower. Apa yang aku pasang sekarang ialah Google Badge. Kusut gak aku pikirkan apa bende tu.

Check punya check aku dah faham dah.
Sebenarnya Google + ini ada tiga widget iaitu Google Badges, Google + Widget dan yang terbaru ialah Google + Follower Gadget.

Sebenarnya ianya sama macam fungsi widget-widget facebook atau Twitter. Oohhhhh...dah faham aku...

So sebagai blogger kita follow informasi terkini iaitu Google + Follower ini. Dan yang bestnya untuk blogspot ianya amat mudah kerana aplikasi ini telah tersedia rapi pada  Add A Gadget.

hanifidrus
Cara Meletakkan Google + Pada Blog:
  • Pergi ke Blogger.
  • Pergi ke Layout tab.
  • Klik Add A Gadget button.
  • Pilih  Google+ Followers
  • Masukkan Widget tersebut 
  • Klik Save Button dan Save Arranggement
  • Sah siap....
Kelebihan Widget Ini
  • Fleksible
  • Transpirasi
  • Google Plus Badge pun ada ( 2 in 1)
  • Membenarkan pembaca follow awak
  • Menaikkan pembaca blog anda

Catat Ulasan

18 Ulasan

OKje berkata…
Ye ke nep.....nak pasang jugak nanti.. balik kl...senang sikit pakai mouse....dan yg penting tak paksi berukband he...he...
Cikgu Ma berkata…
saya dh letak masa mula g+ muncul...cuma x buat badge...
Unknown berkata…
saya dah pasang dah...saya tambah awak juga yer
dariilhamkehati berkata…
meningkatkan pembaca , macam mana tuh ?
THE AUTHOR berkata…
Meningkatkan pembaca ialah mereka yang jadi follower awak dapat baca entri awak.....
boni kacak berkata…
banyak sebenarnya kebaikan google+ ni..sangat2 banyak
Unknown berkata…
mcmana nk ada button mcm Hanif tue selepas entry ..

--------------------------

posted by hanif idrus
button mbtf g+1 (syor di Google)
Ikhwan Suhaimi berkata…
owhh boleh eh?? .. nak try la...
kay_are berkata…
kire macam leh add up follower blog ngan follower google+ dekat satu tempat r? menarik..
Unknown berkata…
ni lah dari dulu lagi aku nak buat..tapi tak tau. skrg dah tau , apa lagi :D nak wat ! hehh..lama tka terjah blog u hanif.pheww.(: moga sihat tuannya.
Unknown berkata…
hasih.. makin kompius pulak
Unknown berkata…
nak tanya, kalau le boleh di rungkaikan. kalau komen dengan google plus tu, nuff kira tak?
Unknown berkata…
dah tambah...hehe
Unknown berkata…
sudah tambah hang kat google dahh .. hikhik
ayut berkata…
ooo...ad follower plak ea..yg ni bru tahu..tp klu tak letak apa2 ke tak pape??
Unknown berkata…
yg nie remy takde lagi....nak pasang lah......
Mrszahrinekin berkata…
susah sungguh lah pakai google+ follower ni...macam mana nak org follow kita pulak..dah mcm bukak blog tuk diri sendir..pening...
CtEdzreena berkata…
perlu ke letak ke -3 ni? or letak salah satu n merangkup semua?please advice?tqqq