Bantuan Persekolahan 1 Malaysia

Bantuan Persekolahan 1 Malaysia

haifidrus
Salam satu blogger. Aku rasa dalam minggu ni semua ibubapa yang anak-anak mereka bersekolah rendah dan menengah sibuk mengambil RM100 pemberian bantuan kerajaan.

Ini kali kedua rasanya pelaksanaan bantuan ini. Dan aku pun terlibat sama.
Sepatutnya Isnin ni aku ambil duit. Aku dah apply cuti nak pergi sekolah. Tiba-tiba tunda hari Rabu pula.

Alasannya YB nanti akan bersama-sama memberi bantuan tersebut. Tak pasal-pasal aku kena apply cuti. Ingat senang, aku nak apply cuti kot.

Tapi tak per, dapat bersalaman dengan YB....hihihihi. Biasalah PRU13 nak dekat, kena mesra rakyat. That normal...

Terpaksa kensel cuti Isnin...apply hari Rabu. Dan soalan sama aku kena jawab ngan boss aku. Menyusahkan..hihihihihi.

Sekolah anak aku ini memang pelik sikit. Setiap tahun buat meeting PIBG waktu ibubapa bekerja. Lepas tu kami tak datang, kata tak beri sokongan.

Beli buku teks pun dibuatnya hari Isnin. Memang menambahkan kepelikan ler sekolah anak ni.

Nak amik duit pun waktu bekerja. Nasib baik amik duit...suka tak suka terpaksa datang...hahahaha.
Tapi aku faham..takkan pasal kami cikgu kena kerja Sabtu. Mereka pun nak rehat..

Aku tak komplen yek...cuma membebel ajer. Kang tak pasal-pasal aku kena ceramah ngan Sharifah Zohra tu kata...manusia hanya tahu komplen ajer!!!!!...hehehehe.  Listen..listen...

Aku dengan bini aku dah plan, bahagi dua duit bantuan. Barang sekolah pun dah beli.....yuran dah bayar...so duit tu milik kami ler....hihihihi.

Walau apapun terima kasih pada kerajaan sedikit sebanyak membantu kami.
Walau apapun undi kami adalah rahsia...hahaha.

Catat Ulasan

13 Ulasan

Unknown berkata…
perlu manfaatkan sebaik2nya, kalau ramai adik beradik..berapa agaknya kalau 10 orang ..tentu rezeki tu. kena juga bersyukur..
tak apalah anak masih belum mahir berbelanja, nanti anak beli mainan pula...
Shaiful Zaidi berkata…
Duit tu kena bagi masa mesyuarat PIBG. Barulah ramai ibubapa yang datang mesyuarat.
Aieda Adnan berkata…
yup! undi adalah rahsia..haha
Unknown berkata…
ringan lar sikit bla dah dpt bantuan nih..=D
aqumad.com berkata…
pastu keluar duit br1m rm 500 lagi ,, hee
THE AUTHOR berkata…
Idea baik tu Shaiful.....buat 2 in 1...
ALS berkata…
Bestnya.. Harap adik saya dapat jugak :)
Tanpa Nama berkata…
yups bagus wat time pibg,sure ramai parents datang..hihihi..

skolah adik mas lum lagi ..
OKje berkata…
Duit tu dah hampir habis buat beli baju diaorang bukan buku....he..he..
3no gr33ny berkata…
orang beri kita terima seadanya..
Nadia Johari berkata…
baik duit tu simpan tuk mase depn ank2..
wantie berkata…
aisey.. siap bagi dua lagi tu. tk pe wak anak pi makan makan. pas tu bayar bagi dua gak.

tu la. Sib baik my hubby night syift. so tak payah apply cuti. Dah le tu, cikgu bagi surat hari khamis.
kalau nak apply cuti dan dan mcm tu memang susah.

Saya lain le, boleh je call dan mintak masuk lambat sikit tanpa potong cuti. hehehehe
Saya ni special case. Ada syer kat company. kui kui kui
Unknown berkata…
rezeki...walaupun rm100..tetap duit...remy terus tarak....he3