Gara-gara cuti sekolah yang panjang.

Salam satu blogger. Pada 2.1.2013 bermulalah sessi persekolahan untuk rakan-rakan blogger yang mempunyai anak-anak dan adik2.
Ketika aku menulis entri ini, anak pompuan aku masih tak boleh nak tidur-tidur. Dah naik haus aku membebel suruh tidur sebab esok nak sekolah. Tapi masih juga tak ler tidur!!!!
Ini semua gara-gara cuti sekolah,  mata dah biasa terbeliak jadi musang sampai tengah malam. Bangun lak sampai tengahari. Inilah kesannya..hihihihihi.
Anak aku siap minum susu lagi nak tidur..hahaha.
Lantak kau ler Hanis...jangan besok mama kau kejut..susah nak bangun. Jangan sampai abah pagi-pagi mendengar nyanyian opera mak kau. Boleh kusut aku nanti.....hihihihihi.
Semua ibu bapa pasti lalui perkara ni kan..hihihi

38 comments:

Eiqa Almond said...

haha Hanis tidurr nanti akak sekali dengar lagu opera tu kang, ekekee
Biasa laa tu bila dah cuti sekolah lama sangat..
Pernah rasa semua tu dulu. XD

wantie said...

Sama la. Ni time dok komen ni pun sambil bebel suruh amurul tido. Haishh... sabo je la

Mentari Minda said...

hahah....sama lah bro...anak aku pun sama..jenuh suruh tidor..tak maunya tido...

baby comel said...

Sabar ye bah, budak2 dah syok sgt cuti, liat nk tido malam, liat nk bgun pagi.. Alahai,
Selamat kembali ke sekolah ye abg hanif =)

dayteenlea said...

maaaaaaaaaalasnya nak g skolah!

Mama Adam said...

Hihihi..

2 bulan tido lewat ,)
Lain kali kena orientasi seminggu ni

Zatil Hulwani said...

hahahaa..lawak...dah abah tak tido-tido...manelah anak nak tido...hehe

boni kacak said...

mohon simbah dengan air kalau tak bangun2 tido.hahahahaha

normi nieza said...

bkn anak yg tdo awal...tp bapak yang tdo awal..haha

yana aina said...

yana pon baru naik kje dari cuti pnjng ... mmg ssh nk tdo mlm tadi. bgn pg pulak dh terlmbt. APTB

Remy hazza said...

bro.... sebulan cuti..hari2 tido lewat...bila dah masuk musim sekolah...mula ler susah nak tune balik.... sure mlm karang awal Hanis tido....penat dgr opera pagi tadi....he3

Mrs Velentine said...

hahaha...MV seawal jam 6.00 am dh start opera cina//

Mrs Velentine said...

MV seawal 6.00 am dah start opera cina

Roslina Lan said...

happy new year :)!!!!

miz ruha said...

dengar lagu opera tak pagi tadi..? hihi...

myfreeminded said...

Betul pun, malam adi dh puas sy membebel br diaorg tdo, bgn pagi tadi pun puas membebel br bgn.

fatin amalina husna said...

haha..sama lar dulu..liat je nak bngun..=D

Michelle Hopell said...

ikut perangai bapak dia kot.
hehehe..

#selamat tahun baru. ^__^

ayut said...

hahaha..mmg..sbb ank tuan umah ayut pon same..pnt mak dia suruh tido tp xtido jgk,...

Sue PeLik said...

lama tak jenguk sini! hehehe. sihat ker bro?? adeh bukan anak jerk yang liat nak bangun neh. mak ayah liat sekali neh. huhuhuhu

Haryati Faizal said...

ye betul tu anip, sampaikan mak2 sekali kena tido awal...hihi

CikZaniff said...

hihi..semua kena paksa tido kan..

LiNda said...

haha, bese la budak2. dolu2 saya pun mcm tu. da biasa tidur lmbt, bgun pun lambt. Sekali kene sekolah daaa. mlm ni confirm anis tdo awl ;)

Cik Syida said...

wah, degil jugak si Hanis nie eh..

hnahdy said...

maknye je ke menyanyi opera? ayah dia..hehe

Aziela said...

Betul. Dah kesedapan sepanjang cuti boleh bermain, tidur dan obses dengan tv, bila nak sekolah semula, anak bujang saya menangis sepanjang hari. Membayangkan keindahan hidupnya berakhir dan berganti dengan timbunan kerja sekolah.

Aziela said...

Betul. Dah kesedapan sepanjang cuti boleh bermain, tidur dan obses dengan tv, bila nak sekolah semula, anak bujang saya menangis sepanjang hari. Membayangkan keindahan hidupnya berakhir dan berganti dengan timbunan kerja sekolah.

kay_are said...

mase kecik2 dulu memang same macam tu gak r perangai nye.. siap kne pakse tutup lampu lagi baru boleh tido.. huu

Ash Give said...

Lu la syok sgt cuti..dah trbiasa la tu..haha
Btw,, slmt tahun baru bro :)

itu Akhil said...

hahaha..
bila maknya menyanyi opera dgn abahnya skali bangun hehe!!

Leeza dayasari [santai leeza] said...

dapat membayangkan... hehehe

Harun Ar said...

Kalau bapaknya tidur,anaknya ya ikut tu tidur....,
Yang ini bapaknya gak tidur-tidur, anaknya disuruh tidur... hihihihihihi

dya bunga said...

adik dya relaks je tidur lmbt tpi bila bgun pagi liat nk bgun

ejulz said...

hehehe.. biasa la tu.. hehe

hainom OKje said...

Samalah Nep... susah betul nak tidur malam...tapi nasib senang nak bangun pagi... tak yah le nak memebebel!!! selamat tekak OKje!ha...ha..

hainom OKje said...

Samalah Nep... susah betul nak tidur malam...tapi nasib senang nak bangun pagi... tak yah le nak memebebel!!! selamat tekak OKje!ha...ha..

Nor Salmi said...

Samalah dgn kat rumah akak ni. Dah 2 hari ibunya jadi tarzan.

Mimie Najib said...

hahaha..waa..teror la your wife blh nynyi opera..hihihi.. nasib la adk sy dorang tu blh bangun awl..kalau tak mungkin mak pun akan mcm tu..hhehe