Alexa Hanif Idrus Blog

Alexa Hanif Idrus Blog

Alexa
Sebenarnya semenjak dua atau tiga hari ini aku tengah blur..hehehehhehee.
Cuba korek idea nak buat entri, tak keluar-keluar.
Biasalah ini, adakalanya seseorang blogger ia tiba masanya ia beku otak buat sementara..hahahahhaha.

Hari ini aku nak bercerita tentang Alexa aku. Semua orang rasanya ketahui Alexa adalah satu pengukur dalam pencapaian blog anda selain daripada pagerank Pak Google.

Dalam Alexa pengukurannya bergantung pada dua sahaja iaitu traffic dan entri blog. Pencapaian traffic yag baik serta jumlah publish  entri dalam blog memberi peningkatan yang baik dalam Alexa.

Peningkatan Alexa bermaksud nilai Alexa yang menurun setiap hari menandakan blog anda semakin baik dari segi traffic dan jumlah entri anda.

Untuk mengurangkan Alexa bawah 1 satu juta amat senang iaitu buat entri yang banyak tiap-tiap hari, aku jamin ia pasti akan turun.

Tetapi apabila menurun kepada bawah 200,000, punyalah susah nak turun. Aku nak dapatkan 129,138 ini punyalah payah. Sekejap naik sekejap turun!!!
Target nak bawah 100,000 dalam tahun 2013 !!! Insyallah.dengan sokongan rakan-rakan semua.

Tanpa traffic dari rakan-rakan blogger, tak mungkin Alexa Hanif Bin Idrus Blog akan menurun.
 Bagaimana pencapaian Alexa Rank kawan-kawan semua?
Alexa



Catat Ulasan

24 Ulasan

Cik Nor berkata…
tahniah a.hanif..sy tak berbintng pon lg..haha
Munir berkata…
salam bro..saya tag join segmen ni..http://mysterius-putera.blogspot.com/2013/04/segmen-1st-segmen-selamat-hari-lahir-by.html
Mrs Velentine berkata…
tahniah..oh tak leh buat entry banyak2 eh
zaxx berkata…
wow ..terbaik lah hanif..:) mohon beri tunjuk ajar kt zaxx..:)
Unknown berkata…
malulah nak share ranking alexa..
teruk.. huhuh
congrats bang...saya punya rank minggu ni jatuh 20 tangga sikit dari 700++ kepada 812...hu hu hu...
Anisayu Nastutik berkata…
alexa blog aku masih gendut hehe

susah nak langsing
haryati berkata…
try check jugak aritu, tp biasala... hihi tak top cam blogger lain...
wantie berkata…
tahniah... moga you will achive your target. hahaha.. istilah marketing la pulak.
Unknown berkata…
tahniah hanif
prestasi yg memberangsangkan
keep it up
sy nyer dlm proses..tp xlah sebaik di atas..kikiki
Unknown berkata…
<---- kalau amal nak dapat mcm blogger hanif, memang tak laa..
Blog Santai berkata…
Usaha tangga kejayaan..he..he..anyway good luck k..In Shaa Allah pasti dapat bawah 100,000...
Unknown berkata…
Bro hanif banyak tips2 blog..nilah kelebihan blog yang terkenal...dapat diuji dan diketahui kelebihannya..
Unknown berkata…
Bro hanif banyak tips2 blog..nilah kelebihan blog yang terkenal...dapat diuji dan diketahui kelebihannya..
Tanpa Nama berkata…
kathy lagi teruk..tu yg malasnak cek..hehehehe..
Aimacomel berkata…
tahniah abg hanif. mu memang hebat. muhun tunjuk ajar ku sifu
Sukma berkata…
tahniah bro..up to date..
Mia Kassim berkata…
Jauh lagi perjalanan......hehe
Tahniah buat abg hanif..
boleh usaha lagi kn abg..

mencuba dan trus mencuba manaip dan cari entry bru ..
Unknown berkata…
hihi saya baru merangkak, eh mengengsot.. xpe saya tetap akan menyumbang kpd kemajuan HBIB ! ^__^
MyFreeMinded berkata…
emmmm blur bab2 gini
OKje berkata…
Buat masa ni ikut nasib ajelah....tak de target sangat!
hebat2.. Insyallh dapat capai dalam tahun ini.
bocah kampoenk berkata…
saya ikut mendoakan ....