Plant Vs Zombies Menjadi Ketagihan

Plant Vs Zombies Menjadi Ketagihan

Plant Vs Zombies
Salam Satu Blogger. Tempoh hari aku ada melihat adik ipar aku, bini aku dan anak-anak aku sibuk main game pokok-pokok dan lawan dengan zombie.

Aku tak ambil port sebab standard aku main game ialah seperti Red Alert, Warcraft dan sewaktu dengannya. Aku adalah pemain game strategi. Setakat mainan pokok lawan zombie ini buat melecet tangan ajer..hehehehhehee.

Plant Vs Zombies
Dah hampir 1 bulan setiap minggu aku balik kampung mak mentua aku, setiap kali itulah mereka ini samada yang dah besar ada anak ( iaitu bini aku) dan anak-anak kecil ( anak aku) serta dua adik ipar yang telah membesar bergaduh nak main game ini. Ada yang main start malam dan pagi baru tidur!!

Kami ada rules, hanya main game hari Sabtu dan Ahad sahaja. So aku tak bising sangat kalau anak aku main game ini. Budak-budak katakan tapi mak budak pun terpengaruh!!

Aku kata tak boleh jadi ini!!! So aku pun downlaod ler game ini dari internet secara sennyap-senyap. Nak lihat apakah Plant Vs Zombie ini.
Plant Vs Zombies

Huh!!!! Memang best game ini..hahahahhaha.
Satu game strategi yang santai tapi stress jugak!!! Dimana aku kena kumpul duit untuk beli tumbuh-tumbuhan ini dan kemudian kena susun sebelum zombie ini datang!!!

Ia macam game strategi seperti yang aku main cuma aku tak der askar dan peta untuk menyerang. Sebaliknya game ini ialah kena bertahan dari diserang!!!

Tiap kali kau naik level kau dapat tumbuhan yang baru dan lebih kuat!! Kau kena bijak macam mana nak susun tumbuhan ini supaya zombie ini tak masuk ke dalam rumah kau.
Levelnya pula aku rasa beratus-ratus level..ini kalau setahun main tak habis ini..hehehehe

Aku dah ketagihan main game ini..huhuhuuhu.
Plant Vs Zombies
 

Catat Ulasan

19 Ulasan

Mummy MM berkata…
Saya tak ada game tu.. Huhu..
macam best jer...macam terpengaruh jer...
Tanpa Nama berkata…
hehehe..akhirnya hanif idrus join sama...
Cik Nor berkata…
games apa ni..tak pernah jumpa pon..haha
Sheila Salim berkata…
Assalamualaikum abg hanif. dulu suka gak main. tapi disebabkan dah terlalu banyak game up to date. terus lupa main ni. hihihi
Lieza Nordin berkata…
sukaa main :DD best2...hahahah..stress je kadang2 >.<
game yang diminati ramai.
Mazni Azmi berkata…
Bos terakhir. lawan professor zombi menunggang robot power rangers. PEGH memang terbaik game ni

Best Woo
haryati berkata…
hihi... try main dah game ni...
Nurulhidayah berkata…
Selamat memerah otak utk susun strategy^^ Dah khatam main game ni last year.. Yess! dah berjaya menewaskan all the zombies.. hahahaha *ketawa riak* :P
ct cheery berkata…
dulu saya slalu main..skrang dah mls koz dah sampai ke stage akhir,yg ada lagu tu..merdu nak mampus sun flower tu menyanyi..hahaha
Unknown berkata…
cayelah! minat kita sama..game red alert

syok main game ni...sampai x sempat nak masak

pastu berebut nak main ngn my hb

siap set masa lagi...takmo ade sesape yg terlebih masa main

sekarang lappy tu ade 'heng' sikit..klo panas dia off sendiri

skrg dah pakai netbook..xleh nak install game bagai..huhu..rindu nak main red alert

jemput singgah sini:

http://umikasum.blogspot.com/2013/05/10-blogger-comel-di-malaysia.html
MyFreeMinded berkata…
kite tak teror langsung main ni, tapi en Suami dah abis main, si anak pun jauh ke depan dari kite... pompuan tak terer main game kot.. ini untuk kite lah..
Unknown berkata…
level yg dekat bumbung tu yg betul2 menyakitkan hati :D

boleh pulak zombie tu g curi tumbuh2an kita..
Adam Hakimie berkata…
Mcm best je game ni.. nak cuba la.. hehe.. (^_^)
tazkirah | jawatan kosong | wanita
Blog Bahrain berkata…
Dah lama game nie,
memang best, main sampai habis..
addicted gile masa tu..haha
Harun Ar berkata…
Asyik ni, main game.....
wantie berkata…
adoi... kalau sebut tentanggame ni. memang boleh ralit kalau main.

ada jugak main game. tapi tak selalu. kang jadi habits susah pulak.kang tak berasap plak dapur tu.
OKje berkata…
Anak anak ajelah yg suka layan game ni Okje mmg tak suka ...