Tamat Latihan Safety And Health Officer

Tamat Latihan Safety And Health Officer

 Safety And Health Officer
Syukur alhamdulillah atas kurnianya, tamat juga aku menghabiskan kursus 22 hari sebagai Safety And Health Officer pada 6.09.2013 di NIOSH.

Berulang-alik selama 4 bulan dimana setiap bulan aku kena menetap selama seminggu akhirnya telah tamat...huhuhuhu. Aku ambil kursus part time atau modular..

 Safety And Health Officer
Tiada dugaan yang berat sepanjang aku menjalani kursus ini dan paling berat pun hanyalah dengan pensyarahnya yang segelintir yang garang-garang..heheheheh.  Tetapi yang garang itulah yang paling banyak  ilmu aku perolehi.

Pelbagai ilmu aku perolehi sepanjang 22 hari ini untuk menjadi kompeten sebagai Safety And Health Officer. Dari segi undang-undang FMA 1967 dan OSHA 1994 aku  diajar tentang pengawalan hazad dari segi keselamatan dan kesihatan.

Manakala dari segi sosial aku mendapat ramai rakan-rakan yang mempunyai pelbagai bidang kerjaya. Tapi  masalahnya semuanya lelaki sahaja, tak der bunga sebagai pemberi semangat saingan..ahaks. Tahu-tahu ajer ler kalau satu kelas penuh dengan lelaki, malas tu memang dah sah!!!

Setiap kursus kompeten pasti mempunyai peperiksaan dan inilah yang paling aku menyampah ini....hehehehe. Ada 4 paper pulak tu... Aku rancang nak ambil dalam bulan Disember ini.

 Safety And Health Officer
Jika sesiapa rakan berminat nak ambil kursus Safety And Health Officer, aku boleh buat entri khas untuk anda sebab tak semua boleh ambil sebab lepas kursus dan peperiksaan sewajarnya kena mencari kerjaya dalam bidang ini.

Sebabnya selepas anda ambil kursus dan peperiksaan , anda kena ambil KAD HIJAU dan untuk mendapatkan kad ini anda kena kerja dalam bidang Safety sebab anda kena hantar repot kepada JKKP ( Jabatan Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan) setiap tahun dan bulan.


 Safety And Health Officer
Selamat Tinggal Niosh
 Safety And Health Officer
Mari Membaca!!

Catat Ulasan

32 Ulasan

salam . kat mana kusus ni ? saya berminat nak tahu lebih lanjut . saya ade tengok kusus ni dekat www.niosh.com.my .
Tengkubutang berkata…
wahh.. dah tamat yea.. baguslah.. hee.. bole balik umah dah.. hi3..

err.. popuan sesuai x amik kursus ni? eheheehe
Tanpa Nama berkata…
tahniah...
Unknown berkata…
tak ada bunga ke Hanif hehe..
tak apa garang2 Hanif yg penting dapat ilmunya kan..:)
Hazmin Hamudin berkata…
Macam menarik je bro. Lepas ni kerja mana?
Cikrosecute berkata…
dah tamat ya...seronoknya..
Aimacomel berkata…
Alhamdulillah, tamat dah dgn jayanya.. pasni naik pangkat ler jawabnye eh =) hehehe. eh, naik gaji tu yg paling penting
Unknown berkata…
Salam,,en hanif, saya sedang mencari safety officer utk projek saya di taiping perak jika en hanif berminat sila email contact no ke sripalohent@gmail.com
Unknown berkata…
Salam,,en hanif, saya sedang mencari safety officer utk projek saya di taiping perak jika en hanif berminat sila email contact no ke sripalohent@gmail.com
THE AUTHOR berkata…
Saya berminat dan saya telah hantar e-mail ke pihak tuan
Unknown berkata…
salam sy brminat bole x tuan bg dtail kt email mohdshukor@mitec.unikl.edu.my
Tanpa Nama berkata…
salam nk bertanya..kursus ni kene ada background kerja ape ye...?
zxz berkata…
salam..cik hanif..sy br nk amek course SHO nie..slapas tamat kursus,boleh ke saya amek exam trus sbb sy msih baru dan xde pngalaman 3thun lg dlm bidang safety??kalo sy xamek exam dan depend cert hadir kursus shja adakah sy layak untuk apply kije safty?
zaidi berkata…
saye pun nak.skarang saye bekerja sebagai site supervisor pempinaan.wtspp saya yerrr admin.0142423195
zaidi berkata…
saye pun nak.skarang saye bekerja sebagai site supervisor pempinaan.wtspp saya yerrr admin.0142423195
Tanpa Nama berkata…
dsds
Tanpa Nama berkata…
dsds
Tanpa Nama berkata…
dsds
Unknown berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata…
Semua.buat sharing2 tentang sho dan osh.boleh visit safetyorientationenterprise.blogspot.com
Tanpa Nama berkata…
As salam en. Sy brminat dgn course safety ni. Tlg bagi panduan cmne nk apply. Tqvm. Email sy beb.inspire@gmail.com thanks again.
Unknown berkata…
Assalamualaikum encik hanif .sy dzul duk area bangi je.saya berminat utk mengambil kursus sho ni tetapi ade sedikit perkara yang sy kurang fahami tentang mcm mana sy hendak apply berkerja apabila telah tmat peperiksaan tersebut.sy harap encik hanif dpt guide sy .ni email saya dzulhelmi09@gmail.com terima kasih banyak encik
Unknown berkata…
Byk cara nak apply kerja. Buka Jobstreet, atau beli newspaper star wednesday dan saturday insyallah jawatan ---HSE Officer, Safety Supervisor, Safety Coordinator, Safety Promoter. Gaji jgn demand. Saya dulu bermula dgn RM1500 sebulan
Tanpa Nama berkata…
assalam en hanif..saya berminat nk jd safety supervisor..tp msih keliru dgn jalanya..bkn apa takut tersalah langkah..sya ambl dip dlm bidang lain tp teringin nk jd safety supervisor..mcm mna tu?mntx pndangan en hanif
Tanpa Nama berkata…
tq
hhh berkata…
assalam en hanif..bole sy minta no contact tuan?sbb nak tanya in details pasal SHO.. hakimazme@gmai.com. ni email sy ye tuan..
hhh berkata…
assalam en hanif..bole sy minta no contact tuan?sbb nak tanya in details pasal SHO.. hakimazme@gmai.com. ni email sy ye tuan..
hhh berkata…
assalam en hanif..bole sy minta no contact tuan?sbb nak tanya in details pasal SHO.. hakimazme@gmai.com. ni email sy ye tuan..
hhh berkata…
assalam en hanif..bole sy minta no contact tuan?sbb nak tanya in details pasal SHO.. hakimazme@gmai.com. ni email sy ye tuan..
Tanpa Nama berkata…
Assamulaikum encik hanif..sy sgt berminat dgn SHO..klau tk kebratan boleh wasep sy 0179779291 untuk sy tahu lebih lanjut..terima kasih..