TEKNIK SEO SAYA GUNA DALAM CONTEST SEO ERIDY

TEKNIK SEO SAYA GUNA DALAM CONTEST SEO ERIDY

Contest SEO Eridy
Cabaran Contest SEO Eridy akan tamat 9 hari lagi dan artikel Hanif Bin Idrus Blog masih lagi dalam tangga tercorot…hehehehehe.

Tapi aku berpeluang melihat beberapa blogger berjaya mengekalkan kedudukan dalam enjin carian mukasurat pertama tetapi seperti biasa ada turun naiknya.
Tapi aku berharap kalau corot pun biarlah ia berada dalam enjin carian dalam muka surat pertama…Itu harapan aku.

Apa yang aku buat dalam memastikan aku dalam enjin carian pertama tetapi masih gagal lagi.
a) Tajuk Contest SEO Eridy telah diulang beberapa kali di dalam artikel menunjukkan kepentingan keyword ini. Kata pakar SEO, kalau keyword tu penting sekurang-kurang perlu tulis 3 kali dalam entri yang sama.

b) Bold dan Italic digunakan dalam ayat menunjukkan kepentingan keyword tersebut.

c) Menggunakan heading tag (h2) dalam salah satu ayat dimana memastikan enjin pencari memahami kepentingan ayat ini.

d) Backlink dibuat di beberapa blog rakan-rakan blogger aku, setakat ini yang sudi bantu agak ramai jua. Thanks all.

e) Pingkan entri Contest SEO Eridy di semua ping-ping yang didunia sesawang dan termasuk di laman sosial.

f) Aplikasikan anchor text pada entri tersebut dan entri yang terdahulu dan entri ini kepada entri utama Contest SEO Eridy.

g) Mengguna teknik alt-image dimana alt-image dan tajuk pada gambar ditulis Contest SEO Eridy.

h) Ayat pertama dalam entri ialah Contest SEO Eridy salah satu mempercepatkan carian enjin pencari Google.

i) Label entri diletakkan tajuk Contest SEO Eridy. Tapi aku difahamkan label kini tidak lagi dianggap sebagai teknik SEO. Entahlah aku cuba jugak..hehehehe.

j) Membuat custom permalink pada tajuk entri dengan mengubah URL spesifik hanya menulis Contest SEO Eridy

k) Search Description dalam blogspot aku taip Contest SEO Eridy.

l) Dalam entri ini image yang aku gunakan aku ambil URL dari entri asal Contest SEO Eridy.

m) Artikel yang aku tulis ini menggunakan software Window Live Writer. Iaitu salah satu software yang mesra SEO.

n) Membuat beberapa entri berkaitan Contest SEO Eridy agar ada pembaca sudi menklik ke entri asal dan kuatkan keyword ini melalui link asal.

Inilah teknik yang aku gunakan setakat ini ler.. Banyak gak aku buat tapi aku dah lupa ler…hahahaha.
Apa yang anda gunakan dalam mencapai SEO setiap artikel anda. Jom kita kongsi bersama.

Technorati Tags:

Catat Ulasan

6 Ulasan

Aimacomel berkata…
Fuhhh, banyak tu abg hanif. Semoga berjaya ye abg hanif.
Banyak2 yg abg sebug kag atas tu, banyak betul yg aima xtau. Aima pun nk asah jugak blog sendiri tp susah jgk sbb xde ilmu
THE AUTHOR berkata…
Tapi tetap slow gak....
Susah betul nak dapat dalam carian pertama..hehehehhe
Blog Santai berkata…
Thanks Hanif..banyak betul benda baru kita belajar ni..almaklum knowledge on SEO sangat ciput..nway good luck on your Contest SEO ERIDY!!!!
apdm berkata…
salam,,

saya ada sedikit masalah, akibat telah terminate domain yang dilanggan. huhu

kenapa semua post yang telah di indeks di google telah jadi not found error 404 , kenapa dia tidak link direct dgn alamat baru blog kita?

terima kasih..
Cik Nor berkata…
all the best..:)
Tanpa Nama berkata…
adeh...