Daily Motion Removed Drama Jika Itu Takdirku

Daily Motion Removed Drama Jika Itu Takdirku

Daily Motion Removed Drama Jika Itu Takdirku
Sekarang ini memang cukup popular drama dalam Slot Akasia Jika Itu Takdirku. Penat gak jugak aku semalam mencari klip video untuk episod 10 Jika itu Takdirku.

Dan rupanya drama episod Jika Itu Takdirku telah direject oleh Dailymotion.

Ramai blogger yang telah kena tempiasnya yang embeb video drama Jika Itu Takdirku. Termasuk aku yang mengambil link drama blogspot ke dalam entri Tonton Jika Itu Takdirku.

Aku membuat analisis dan mendapati salah satu sebab Daily Motion rejected video episod Drama Jika Itu Takdirku ialah:

In July 2007, Dailymotion implemented technology developed by Audible Magic. This filtering solution, based on the recognition of audio fingerprints, can automatically detect copyrighted soundtracks.
Each time a video is uploaded to Dailymotion, a fingerprint is created and compared with Audible Magic's fingerprint database. If the match is positive, the content will be automatically rejected. Leading companies of the media industry supply fingerprints to the Audible Magic database in order to safeguard their content.
Mungkin lagu yang terdapat dalam setiap episod itu adalah copyright iaitu nyanyian Hazama menyebabkan setiap video episod drama Jika Itu Takdirku telah direject atau persamaan konten video itu menyalahi hak cipta.
Daily Motion Removed Drama Jika Itu Takdirku
Sekarang ni terpaksa peminat-peminat Jika Itu Takdirku mencari alternatif lain.

Dan tadi aku dah jumpa satu blogger yang telah menggunakan aplikasi lain iaitu http://www.bukancincai.com telah menggunakan laman MalayWatch Tube untuk embeb drama Jika Itu Takdirku.

Bagi yang ingin ubah kembali video anda yang menggunakan Dailymotion boleh pergi ke laman MalayWatchTube.

Kalau tak sabar nak  menonton full episod Jika Itu Takdirku anda boleh klik laman saya mengguna MalayWatchTube.


Di laman ini saya menggunakan link direct dari laman BukanCincai untuk memberi traffic kepada laman ini. Adalah tidak adil jika saya embeb drama ini dan hanya saya perolehi traffic sahaja.

Dengan cara ini win-win situation, diharap bukancincai tidak marah yek..hehehehehe. Yang penting tujuan kita ialah membantu rakan-rakan kita agar boleh menonton Drama popular Jika Itu Takdirku.

Catat Ulasan

7 Ulasan

Blog Santai berkata…
peminat tegar drama ripanya ya..kita dah stopafter Ariana Rose the only drama yang follow ..he..he
afzalsukasuki berkata…
oo macamtu pon boleh gak ye?leh je dorang detect..hmm

nasib la aku tak layan citer melayu.aku layan citer2 aksi thriller omputih je macam ombak rindu atau panglima badul
Bunda_nora berkata…
Assalam,

drama ni Bunda tak ikuti sangat...macam tak best jer...samalah pendapat Bunda dengan RDZ Z..
haryati berkata…
bila kita dah follow sesuatu citer dr first episod mang akan terjebak sampai ke last episod kan
shahdiana berkata…
memang tak pandai langsung kot bab2 embeb ni..bab traffic & so on la..sebab tu pendapatan blogging ciput je..takat minum pagi je lepas pun...walaupun suka sangat blogging ni...
Sukma berkata…
So far tak pernah tgk lagi...
Tanpa Nama berkata…
tak tengok lagi..