Pelik: Menjadi Ayah Umur 13 Tahun

Pelik: Menjadi Ayah Umur 13 Tahun

Pelik: Menjadi Ayah Umur 13 Tahun
Bapa seorang budak perempuan berusia 12 tahun yang menjadi ibu termuda di Britain berkata semalam dia bangga dengan anaknya.

 Pelajar sekolah yang dihamilkan oleh teman lelakinya berusia 13, semasa masih di sekolah rendah ketika berumur 11 tahun, melahirkan bayi perempuan seberat 3.29kg Ahad lalu.

Pelik: Menjadi Ayah Umur 13 Tahun
Semalam, bapa budak perempuan itu berkata dia akan membantu anaknya mengharung kehidupan. Bagaimanapun dia mengaku kecewa kerana hanya mengetahui mengenai anaknya akan melahirkan anak bulan lalu.

Lelaki itu berkata: “Anak saya langsung tidak memalukan saya. Saya bangga dengannya. Malu bukanlah masalah di sini. “Kami tidak mengetahui ini akan terjadi. Kanak-kanak usia sebegini akan membesar dan mempunyai teman lelaki dan sebagainya.

 “Mereka melakukan sesuatu di belakang ibu bapa. Dan kami tidak tahu apa yang mereka lakukan.” Lelaki itu berasal dari London Selatan sudah berpisah dengan ibu anaknya itu yang kini dalam usia 27 tahun menjadi antara nenek paling muda di Britain.

Pelik: Menjadi Ayah Umur 13 Tahun
Dengan menganggap dirinya ‘datuk yang bangga’ dan menggunakan nama samaran untuk melindungi identiti anaknya, dia memberitahu radio LBSC bahawa kedua-dua keluarga akan memberi sokongan kepada pasangan muda itu.

Dia juga menggambarkan teman anaknya sebagai ‘remaja yang hebat.’ “Kami tidak tahu bagaimana ia terjadi. Anda mungkin beranggapan kami mengetahui mereka berasmara di dalam bilik tidur. Tidak.” Dia berkata dia tidak akan membiarkan seorang lagi anak perempuannya yang berusia tiga tahun dan seorang lelaki berumur sembilan tahun melakukan kesalahan sama pada masa akan datang.

Pasangan kanak-kanak itu berkenalan bertemu pada musim Krismas 2012 di sebuah taman. -

Catat Ulasan

3 Ulasan

Mummy MM berkata…
Awal jugak. Muka pun masih macam budak2 lagi.
Nadia Johari berkata…
dasatnya..kalau die dh pemikiran mcm tu bagusla..
ayut berkata…
Terkesima....takutnya nk jd ibubapa skrg..cabarannya besar.