Perempuan Melayu Ramai Pendek Dan Chubby

Perempuan Melayu Ramai Pendek Dan Chubby

Salam satu blogger. Hari ini aku nak bincang tentang perempuan…hehehehehe. Ianya bukan nak cerita yang mengarut tetapi satu perbualan santai iaitu perempuan Malaysia sekarang ini semuanya pendek-pendek dan tembam (chubby).

Di tempat kerja aku ini 90% semuanya pekerja tempatan dan 98% aku lihat semuanya pendek-pendek dan gemuk-gemuk sikit (chubby).

Kalau nak lihat wanita betul-betul kurus ini boleh dikira dengan jari ler. 10 tahun yang lalu, kebanyakan wanita Melayu ini aku lihat semuanya tinggi-tinggi dan kering belaka. Pendek kata perut leper, betis kecik dan kaki panjang!!! Wanita macam tu memang feveret aku  dan aku bertuah dijodohkan dengan wife aku sekarang ini…hehehehehehe. Kena puji bini maaaaa!!

Tapi kini aku lihat , wanita Melayu ini kebanyakkannya perut macam bukit, peha  bagai batang pokok durian  dan betis pula pehhh.. Manakala bontot pula mak aiii, makin besar!!!
Adakah anda semua perasan akan perubahan fizikal perempuan Melayu  Malaysia ini.

Menurut pendapat  oleh rakan-rakan aku, masalah ini berlaku disebabkan gaya pemakanan anak-anak remaja sekarang ini. Dimana makanan segera berlambak dipasaran  dan ini menyumbang kepada bentuk fizikal generasi Malaysia terkini..heheheheheh.

Secara peribadi, anak-anak aku kalau nak makan mesti nak ke KFC. Kalau pergi kedai mamak muka seposen!! Lama-kelamaan ini sudah menjadi satu tabiat iaitu  setiap kali keluar mesti singgah ke KFC. Lalu macam mana nak control keayuan anak dara kau jika setiap hari melantak ayam KFC…hehehehehhee.

Itu belum lagi kalau kat rumah, setiap hari makan ayam jugakkkk… Ikan sekali-sekala ajer sebab ikan  mahal harganya. Oleh itu peratusan makanan ruji kita adalah ayam. Ayam sekarang pula ialah ayam bandar yang kena cucuk hormon subur . Setiap hari kau pun makan ayam berhormon dan badan kau pun makin subur..ahaks.

Dulu masa aku kecik, nak makan ayam ini boleh kira ler. Kalau makan ayam pun , kita makan ayam kampong iaitu tulen dan bebas dari bahan kimia. Sebab tu wanita Melayu 10 tahun kebelakangan ramai yang kurus-kurus dan kiut macam Ella and The Boys. Pendek kata wanita Melayu dulu, macam model…pehhhhh!!!

Aku teringat dulu masa girlfriend aku ( kini bini aku) pakai dress.Tak der perut dan kaki panjang, memang marvelus aku lihat sampai meleleh. Tapi kini wanita Melayu yang chubby pakai dress mesti ada kulit yang terselit sana sini..hehehehehe. Dan ketinggian mereka yang tak seberapa tinggi pun tak membenarkan mereka memakai dress…huhuhuhu.

Kerajaan Malaysia seharusnya menkaji masalah ini kerana masalah ini adalah masalah obesiti. Kadar obesiti di kalangan remaja semakin tinggi. Mungkin kita tak perasan sangat sebab 98%  gadis melayu semuanya pendek dan chubby so ia menjadi satu perkara normal. Padahalnya ianya sesuatu yang abnormal!!!

Tapi pendek lak macam mana? Gadis Melayu kita semuanya nampak pendek sebab chubby mereka lerr. Biasalah kalau orang yang berbadan besar dengan perut besar, kaki besar,bontot besar  ia akan kelihatan pendek. Macam aku ini badan agak besar, orang sering kata aku pendek tapi bila aku jalan dengan wife aku, ketinggian kami hampir sama.

Nasib baik zaman perempuan Melayu chubby berlaku setelah zaman aku. Kalau tak mahuj tak mahu terpaksa juga layannnn..
Tapi ramai yang kata , lelaki pun ramai yang gemuk dan pendek!!!

Memang ramai tapi anda jangan samakan wanita dan lelaki sebab lelaki ini kalau gemuk atau chubby ia tetap laku!!!!

Catat Ulasan

3 Ulasan

Abam Kie berkata…
sy pendek n chubby...tp ramai org minat gak! hehehehe
THE AUTHOR berkata…
sama ler kita..hahahha
gina berkata…
Setuju sekali, tingkat kegemukan dari mas ake masa semakin meningkat.