Lim Chong Wei Gagal Ujian Doping?

Lim Chong Wei Gagal Ujian Doping?

Lim Chong Wei Gagal Ujian Doping?
Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mengesahkan seorang atlet negara telah gagal dalam ujian doping yang dilakukan secara rambang pada kejohanan antarabangsa, baru-baru ini.

Katanya, atlet tersebut telah mengemukakan permohonan untuk melakukan ujian sample B pada 16 Oktober lalu bagi mendapatkan kesahihan sama ada beliau positif dadah.

"Ujian sampel A yang diambil pada kejohanan itu telah dikeluarkan pada hari yang sama dan atlet tersebut turut mengetahui keputusan berkenaan pada tarikh serupa.

Lim Chong Wei Gagal Ujian Doping?
"Beliau (atlet) telah memohon untuk melakukan ujian sampel B dan kami menghormati keputusan itu," katanya pada program Walkabout Deepavali di Little India Beickfield di sini hari ini.

Hadir sama pada program itu ialah Timbalannya, Datuk M. Saravanan

Namun, nama atlet tersebut yang dikatakan ialah  Lim Chong Wei sehingga memperoleh keputusan sampel B.

Atlet tersebut didapati mengambil dadah tahap rendah, namun tetap diharamkan oleh Agensi Anti-Doping Dunia (WADA).

Lim Chong Wei Gagal Ujian Doping?“Saya tidak ingat jenis dadah yang diambil. “Pemain badminton tersebut diyakini mengambilnya secara tidak sengaja tetapi dia sepatutnya lebih berhati-hati.

“Buat masa ini BAM tidak mahu membuat apa-apa kenyataan sebelum keputusan sampel B diketahui, malah semua pihak juga sudah maklum tentang perkara ini termasuk Ketua Pegawai Eksekutif Institut Sukan Negara (ISN), Datuk Dr. Ramlan Abd. Aziz dan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.

“Ini juga boleh dianggap sebagai kes berprofil tinggi dan kami perlu memastikan semuanya diteliti sebaiknya sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan,” kata sumber BAM tersebut.

Catat Ulasan

2 Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Lim chong wei ke Lee chong wei? eh?
razif berkata…
Lim Chong Wei .. Lee Chong Wei orang yang sama ke ... confius