Upgrade Samsung Galaxy Note N7000 Kepada Kit Kat 4.4.2

Upgrade Samsung Galaxy Note N7000 Kepada Kit Kat 4.4.2

Upgrade Samsung Galaxy Note N7000 Kepada Kit Kat 4.4.2

Adakah anda menggunakan android Jelly Bean pada smartphone Samsung Galaxy Note N7000 anda. Ayat klise sebab aku pun menggunakan smartphone Note G N7000...hehehehehe.

Aku pernah membuat satu artikel mengenai bagaimana untuk root smartphone anda gara-gara internal storage aku yang semakin haus. Dan akhirnya aku telah menjumpai cara termudah untuk root smartphone aku. Selesai masalah aku.



Dan kini bagaimana upgrade Note anda dari Jelly Bean kepada Kit Kat 4.4.2.

Anda akan memaksimumkan kegembiraan menggunakan Kit Kat dalam Galaxy Note anda..hehehehe.

Berita gembiranya ialah anda boleh bermain gamae 5.3 inci dan termasuk kamera kapasiti 8MP.
Anda mula-mula terpaksa root smartphone anda dahulu lerrr...itu standard requirement.

Jangan lupa backup semua maklumat anda sebelum membuat langkah-langkah ini. Samsung ada aplikasi KIES oleh itu gunakan aplikasi tersebut pendah semua gambar anda dan aplikasi semua pindah ke memory kad anda atau Google Drive.

Langkah-Langkah download Andraid Kit Kat C-Rom :

1. Pertama, download Android Kit Kat C-rom dengan gunakan link dibawah:

    get.c-rom.org/n7000/C-RoM-KK-v6.3-20140504-n7000.zip

2. Kedua, download Google Aps pakej untuk Galaxy Note N7000gunakan link di bawah:

    androidfilehost.com/?a=show&w=files&flid=10654

3. Pergi ke setting Samsung Galaxy Note N7000 and "enable" USB Debugging

4. Sambungkan Galaxy Note dengan PC melalui USB kabel

5. Selepas sambungan, pindahkan C-Rom ZIP dan Google Apss Pakej ke dalam SD Card Note N7000. dan kemudian offkan telepon anda.

6. Cabut sambungan USB kabel anda dari Galaxy Note N7000 anda dan onkan recovery mode.
Tahukan bagaimana nak buat Recovery mode...hehehehee

Senang ajer, tekan volume + dan home dan tekan on switch serentak. 

7. Melalui Recovery mode, anda pilih “wipe data/factory reset” dari menu utama.

8. Kemudian pilih “wipe cache partition” dari menu utama juga.

9. Akhirnya pilih “install zip from SD card” dan kemudian cari C-RoM ZIP file dan Google Aps package dari SD Card anda di Galaxy Note. Klik dan install.

10. Kemudian kembali semula ke menu utama galaxy Note N700 anda dan pilih "reboot system now"

Tunggulah sehingga Samsung Galaxy Note N7000 anda reboot semula. Ia akan mengambil masa 7 minit untuk reboot.  Dan selesai!!!!

Catat Ulasan

3 Ulasan

blogger lelaki berkata…
nie untuk note 1 kan..aku nak buat la dekat phone aku nie
Alongxp berkata…
owh... costum ro rupenye... rom ni ada function utk printscreen guna s-pen mcm yg stock rom guna? aku pnh install costum rom(tak ingat nama dia), tapi flash balik stock rom sbb nak buat printscreen/screenshot guna costum rom tu xleh...
Perkogsian yang berguna. Kena cuba juga ni.. Terima kasih bro Hanif..