Masalah yang paling tak disukai oleh seller ialah refund iaitu pelanggan komplen produk anda samada rosak atau pelbagai masalah lain.
Dan hari ni dapat komplen dari pelanggan tentang salah satu variant produk tak der.
Mahu tak mahu kena kita refund juga dan untuk buktikan ia benar atau tidak, kita tak boleh kan.
Biasanya standard refund ialah pembeli kena pulangkan semula produk atas pembelanjaan mereka dan anda akan ganti dengan produk lain. Itu standard.
Tapi saya nak engaged dengan customer dan saya ganti sahaja.
Teknik pertama ialah MINTA MAAF dan anda kena refund duit atau ganti produk lain.
Kedua minta agar jangan review negative pada komen rating.
Kadangkala mahu tak mahu anda kena pilih mana yang terbaik. Saya memilih untuk ganti sahaja sebab kes ni agak terpencil dan harga barang pun murah.
ITU PENDAPAT SAYA.
Walau bagaimana pun, saya nasihatkan anda jangan panik jika berlaku komplen dari pelanggan anda dan minta refund.
Layan jer, sebab bende ni perkara biasa ler. Rugi ler, Bukan rezeki awak pada hari ni.
Diulang cara ni adalah cara saya, jika harga barangan tinggi ikut cara standard refund.
Suruh dia hantar balik kepada anda.
TESTIMONI BENGKUNG WINNING PRODUK :
JANGAN LUPA SUBSCRIBE YOUBTUBE CHANNEL SAYA
0 Ulasan