Rules of seven salah satu teori marketing yang makin dilupakan semenjal marketing digital berkembang di dunia bisnis ni.
Namun apa jua jenis marketing yang berubah, manusia tetap sama sahaja. Mereka perlu dipujuk dan dipupuk agar mengenali dan kemudian membelo produk anda.
Tahap pemujukan ini diterangkan oleh Rules Of Seven dimana mengikut teori ni manusia perlu ditunjuk sebanyak 7 kali baru mereka terkesan dengan produk anda. Teknik ni sebenarnya telah ditunjukkan di FB ADS dimana Facebook Ads sendiri mempunyai funnel untuk membawa pembeli melalui pengalaman produk anda dengan ujudkan awareness, consideration dan akhirnya conversion.
Saya menerangkan teori ini untuk mengukuhkan bahawa manusia ni perlu dipujuk. Kenapa saya menerangkan sales funnel Facebook Ads TOFU, MOFU dan BOFU adalah kerana Rules OF Seven. Ianya sama sahaja cuma strategi yang berbeza.
Strategi yang berbeza hanyalah pada teknologi. Metod atau keputusan akhir sama sahaja iaitu mendapatkan sales...
Dapatkan segera EBook Kami ini di : https://www.shopeefunnel.com/
Facebook : https://www.facebook.com/bisnisdelivery
Instagram: https://www.instagram.com/shopermaniac/
#shoppermaniac #shoppermaniacothers
0 Ulasan