[Fwd: Ping.fm untuk multiple laman sosial]

[Fwd: Ping.fm untuk multiple laman sosial]


Hari ini nak cerita tentang ping.fm.
Ping .fm adalah aplikasi percuma laman networking  dan micro-blogging yang membenarkan pengguna hantar mesej kepada beberapa multiple social network.
Salah satu perkara utama untuk naikkan jumlah pembaca dan  cara yang efisien ialah melalui laman sosial  FB, Twitter atau MySpace atau sosial bookmark seperti delicious dan macam-macam lagi.

Jika terlalu banyak aplikasi yang digunakan, timbul persoalan mampukah anda mengawalnya. Saya faham sekarang terdapat aplikasi syncronize semua laman-laman ini melalui setting dalam laman-laman terbabit.
Memang leceh bro..you kena buka satu-satu laman dan updated satu-satu. Kadang-kadang tension dibuatnya.
Tapi kini terdapat satu laman yang memudahkan anda updated beberapa sosial web yang berbeza. Tanpa anda perlu pergi satu persatu sosial media tersebut.

Hanya taip : http://ping.fm/ dan sign up dan lepas tu add network yang anda semua ada. Kalau lagi nak senang lepas add semua network, buatkan grouping post. So anda tak perlu taip satu-satu untuk semua laman jika nak hantar mesej yang sama.

Promosilah blog anda, tapi sebelum buat pastikan setiap laman sosial yang anda buat ada FRIEND atau FOLLOWER, buang masa ajer buat macam-macam kat laman sosial  tapi tak ada orang nak baca..hehhhehe. Buat synchronize , friend memang banyak tapi import dari laman sosial anda yang lain..kekekeke. Macam aku ler sekarang ni, kat Twitter, hampeh orang ada nak re-tweet aku. Kat MySpace emmm..masih belajar lagi. Harapkan FB ajer..

Tapi kena slow-slow, yang penting sediakan semua foundation yang ada biar kukuh then baru U ada guide nak increase pagerank . Kata nasihat seorang blogger kat aku.

Catat Ulasan

0 Ulasan