Tweeter button increase pageview

Tweeter button increase pageview

Laman web sosial paling power setakat ini dalam dunia siber sekarang ini ialah Myspace, Twitter and Facebook.
Tapi hari ini aku nak cerita tentang twitter button.
 
Twitter button boleh naikkan pagerank anda, betull!!!
Pageview secara umum ialah apabila seseorang pengguna internet buka laman web/blog anda maka secara automatik ia dikira sebagai satu pageview. Betul tak?
Jika anda buka, maka ia tidak dikira sebagai pageview. Dalam blogspot pun dah suruh jika  kamu klik jangan add sebagai pageview jika kamu klik dari komputer anda.

Apa istimewa tweet button.
Tweet button fungsinya ialah membenarkan pembaca anda berkongsi maklumat blog anda dengan pembaca Twiiterr yang lain . Ia secara tak langsung akan promosi blog anda dan increase Twitter follower anda.
Dengan Tweet Button juga, jika pembaca anda buka laman anda, anda akan dapat satu pageview dan jika pembaca yang sama klik tweet button maka and terima satu bonus lagi pageview. Total 2 pageview.
Tapi pastikan pembaca anda mempunyai akaun Twitter dan tweet anda..hehehe. Kalau tak melepas anda.
Ini yang  tidak diberitahu oleh Twitter, kalau tak percaya suruh kawan anda buka laman anda dan juga klik tweet button. Lihat kat dashboard stats jumlah pageview.
So, please tweet me....

Twitter sebenarnya banyak function khas untuk blogger, memang cukup banyak dan kita kena explore lagi.

Mitos Twitter:

Satu lagi mitos yang aku dengar, jika anda sync blog anda dengan twitter, dimana secara automatik jika anda post blog anda, ia akan masuk ke Twitter.
Jika follower anda re-tweet blog anda kat Twitter, secara automatik anda akan dapat pageview.
Ini aku tak pasti, but I will try later kerana setakat ini tiada siapa yag mahu re-tweet blog aku kat Twitter..huhuhuu..

Catat Ulasan

0 Ulasan