Nak addkan nuffnang advertise- Leaderboard, Rectangle, Skycrapper di blogspot

Nak addkan nuffnang advertise- Leaderboard, Rectangle, Skycrapper di blogspot

Aku dah daftar ngan Nufnang. Duit zero ler, ikut trend maa...semua kata masuukan Nuffanang punya advertise aku masukkan tapi bila time nak masukkan advertise dia kat dalam blogspot punyalah leceh.

Yang menjadi hanya Skycrapper sebab senang masukkan, pi kat add gadget di blog kau orang, pilih HTML punya dan kau paste ajer.. dah jadi..Aku rasa semua orang dah boleh buat kerana ia mudah sangat.
Tap bila nak masukkan ke leaderboard atau rectangle pehhh...payah. Aku ikut Nuffnang punya tutorial tak menjadi. So aku biarkan satu logo ajer Nuffnang ajer kat blog aku. Tapi orang kata, kena masukkan ke tiga-tiga logo ini .
Mahu tak mahu aku kena surf internet. Banyak blog-blog yang memberi panduan tapi berbeza-beza blog. So aku terpaksa amik sikit-skit blog dia orang. Rasa macam ciplak ajer..huhhuhu.
Tujuannya nak memudahkan kerja kau orang terutama orang-orang baru macam kita ni. Niat ikhlas maa..

Leaderboard
Langkah 1-Log in ke Nuffnang,klik add ads,dan copy kod untuk iklan  leaderboard.Langkah 2-Log in ke Blogger => Dashboard => Edit HTML
Tandakan pada kotak expand widget template ( terletak sebalah kanan sekali)
Langkah 3-Tekan button Ctrl + F dan taip kod ini ( taip kata find)

<div class='content-inner'>

dan paste kan kod nuffnang leaderboard tadi selepasnya.
Klik preview dan klik save jika tiada error.

Rectangle1. Login ke Blogspot .
2. Klik Layout - Edit HTML(Tandakan pada kotak Expand Widget) .
3. Tekan button Ctrl  + F dan taip kod dibawah .

<data:post.body/>

4. Pastekan kod iklan Nuffnang Large Rectangle (336 x 280)di bawahnya.
5. Klik preview dan dan save jika tiada error.

Siap dah...tapi ada juga yang tulis tambah2 lagi..aku malas nak letak takut terjadi apa-apa. Takut main bende-bende meanip HTML ni...hehehehe.
Sorry ler tiada gambar-gambar, tapi ikut ajer dah ok kot...
JANGAN LUPA DAFTER DULU NGAN NUFFANG TAPI SEKARANG AKU TENGOK MANGGA ONLNE DAH ADA...
HANG PILIH MANA TERBAIK LER..
AKU IKUT  ORANG LAMA PUNYA IDEA PAKAI NUFFNANG...







Catat Ulasan

1 Ulasan

Anisa Anuar berkata…
yg rectangle tu tak bpe reti...acaner?