Teknik goreng ayam

Teknik goreng ayam

Aku ada petua nak kasi goreng ayam yang baunya blh buat kau senak perut.
Bila dimakan terasa semua fungsi lidah kau aktif, ada manis, pedas,
masin dan mcm2 lagi. Pendek kata blh dimakan begitu sahaja.
Ok tekniknya adalah gaulannya. Sediakan kunyit dan campur dgn cili boh,
halia(satu biji), rempah kari, bawang putih 1 biji, daun kari dan garam.
Gaulkan semua dan perapkan ayam ni. Apa lagi lepas tu kamu goreng ler.
Masalahnya ialah minyak masak tak bersih atau hitam2. Yalah, kesan
campuran bahan2 tadi.
Aku dah cuba kat umah mak aku krn mak aku yg masak..haha. Mak aku dpt
pun dari mamak yang goreng ayam kerja kahwin pengantin jiran aku.
Marvelous!! Hang cuba, kalau tak sedap dibenarkan marah aku, btp
konfindent yer aku...huhuhuhu.

Catat Ulasan

11 Ulasan

aNak ChE mE berkata…
ye.. memang sedaplah masak cenggini...^_^
allinOne berkata…
cara saya:
1. ayamnya disembelih dulu, jgn dimasak hidup2...
2. beli bumbu saset, ingat bumbu ayam goreng kuntucky(bukan kentuti)
3. goreng
4.nyam..nyam

slamat mencoba..
jahajahatable berkata…
cara allinOne besh...ahhaa
kak gojes berkata…
sy suka masak dgn asam jawa...nt nak cuba cara ni
Cikrosecute berkata…
nanti nak cuba jugak la....hihihi
nizarazu berkata…
wahh..perkongsian yang menarik..ekekke :)
SURIA AMANDA berkata…
nak cuba la..tp cili boh tukar cili mesin x leh ke?
Cikgu N berkata…
salam ... jemput ke http://kongsiberitakongsiartikel.blogspot.com/ ... terima kasih banyak yerr ...
Unknown berkata…
terrbaekk la abg hanif ni.. serba boleh hihi :D
#kena cuba pasni ^^