5 Cara Yang Gagal Naikkan Alexa Traffic Ranking

5 Cara Yang Gagal Naikkan Alexa Traffic Ranking

Saya baru sahaja masukkan Alexa Rank dan kini ranking saya adalah melebihi 1M. Seperti biasa untuk cari jalan untuk  tingkatkan Alexa Ranking terpaksa surt internet satu persatu.
Dan pelbagai method yang saya pelajari  untuk memahami bagaimana naikkan  traffic samada  secara  telus atau tak telus...kekekekeke.
Terus terang saya katakan kalau nak naikkan Alexa pagerank ini dengan cara gelap memang mudah.
Ada script tertentu boleh kita gunakan.....itu main tipu lerrr....
Cuma rasa tak best kalau blog kita meningkat dengan  cara yang tidak jujur. Yang kita dapat cuma dari segi ego...
Tak mahu buang masa kini saya nak turunkan ilmu bagaimana trick nak increase Alexa Ranking...terpulang nak buat atau tak?


Reload Every


Install Firefox extension yang Re-Load Web pages
Ada satu extension yang bernama ReloadEvery yang muat naik laman web setiap saat atau minit.
Idea ini adalah untuk naikkan page view dan berharap agar ia akan menyumbang kepada Alexa Ranking.
Tetapi untuk Alexa pula, jika berkali-kali re-load dari URL yang sama ianya akan dikira sebagai single pageview oleh Alexa.
Lagi pun jika kita ada guna AdSense pada laman anda ,kemungkinan besar laman anda boleh kena banned..
Jangan buang masa.
Lagi pun engkau terpaksa on komputer kau setiap masa kalau nak buat method ini...
Aku memang nak buat tapi aku ada 1 komputer, nanti  rosak lak...kekekekeke.

Install Alexa Re-direct Pluin Untuk Wordpress
Aku sebenarnya tak berapa faham tentang wordpress tapi ada  plugin yang boleh add Aleaxa redirect.
Tukar alamat blog anda kepada ini:
http://redirect.alexa.com/redirect?hanifidrus.com ( tukar hanifidrus.com kepada alamat anda)
Jika anda klik alamat di atas,  ia akan pergi ke laman web anda dan ideanya setiap kali pengunjung  klik laman kita, ia akan melalui Alexa ( indirect) dan Alexa akan mengira sebagai visit. Automatik ia akan menaikkan Alexa Ranking anda. Bayangkan kalau 1000 orang klik indirect URL Alexa anda - dalam masa 3 bulan mesti mencanak naik.
Masalahnya ialah ia akan mengganggu pagerank dan enjin pencari dan memusnahkan internal link yang telah kamu bina dilaman/blog anda.

Install Alexa Toolbar beberapa komputer dalam  LAN dan jadikan Site anda sebagai Homepage
Tak kira anda mempunyai seberapa banyak komputer yang install Alexa toolbar, jika ia berkongsi IP address yang sama maka ia akan di kira sebagai 1klik sehari.
Tapi ada sumber beritahu saya,  pergi beberapa pusat cyber cafe yang kamu kenal. Jika perlu bayar sikit kat yang jaga kaunter tu dan masukkan Alexa Toolbar dan suruh mereka rate Alexa profil anda.
Atau jadikan  salah satu komputer kat sana, homepage utama website anda.

Letak Alexa Rank Widget On your Site
Ramai yang berkata bahawa kepeluan meletak Alexa Rank Widget menyumbang Alexa ranking kepada laman seseorang. Tapi saya tak mengatakan bahawa guna widget ini tak berguna cuma jika anda berharap ia akan naikkan Alexa ranking anda saya amat meraguinya.Walau apa pun saya ada letak juga kerana senang nak klik tengok status blog saya.

Using Alexa Auto-Surfs Programs
Ini yang paling banggang, memang saya berani jamin kalau anda guna Autosurf ini ranking kau pasti naik tapi anda mesti install Alexa Toolbar . Kebanyakkan yang mencuba software ini aku tengok baik jer ranking dan makin improve. Tapi tak tahu ler sekarang kalau Alexa dah ada cara nak melawan Alexa Autosurt ini.






Ini lah cara-cara yang boleh digunakan untuk menaikkan Alexa Ranking anda. Saya memang malas nak guna cara-cara ini kecuali kalau ada gadget/widget atau ping-ping yang  baik-baik. Kalu melibatkan software atau script malas lehhh kerana aku memang tak pandai tentang program ini.
Disebabkan aku tak mahu guna cara-cara ini dan ditambah aku ni memang buta tentang SEO, sampai sekarang pagerank aku "0" dan Alexarank aku berjuta-juta biji lemon. Tak tahu sampai bila kau nak sabar.....kekekekekek

Catat Ulasan

9 Ulasan

LePaK SiNi berkata…
ada agak gak teknik mcm ni...biar lambat asal selamat
ct N honey berkata…
saya buat no3 dan no4 aje,yg lain tu tak tahu pula..
zareliqa afiqa berkata…
lagi lar tak taw pape..huhu-.-
apa benda tuh?
THE AUTHOR berkata…
hehehehe...memang ada..kalau nak lagi nanti esok buat "underground" for pageview ranking
Encik JI berkata…
dah lama x check alexa. haha. dh down gile la kot.
Ala 4 juta je. Den pye lg byk hehe
nizarazu berkata…
cara no 1 tu aku penah buat untuk naikkan views di youtube..hihi
boy berkata…
Alexa rank lebih baik dari PR.
ayut berkata…
crik pulak info utk up trafik..thanks info :)