Bagaimana Hanif Blog Alexa Link Naik

Bagaimana Hanif Blog Alexa Link Naik

Setelah dua bulam Alexa Link aku telah bertambah dari 67 kepada 125. Satu pencapaian yang baik setelah 2 bulan bereksperimen dengan Alexa Link ini.

Betul lah..Alexa hanya updated Alexa Link 2 bulan sekali..

Anda boleh membaca entri/post aku Bagaimana Menaikkan Alexa Link yang pernah aku jelaskan dahulu. Setakat ini aku tidak mencuba secara fokus kerana dalam proses ber eksperimen. So memang terbukti cara ini berjaya berdasarkan data yang aku perolehi.


Selain itu kejayaan mendapatkan Alexa Link ini bukan berdasarkan method yang saya terangkan dahulu tapi blogwalking memainkan peranan yang amat besar. Komen yang kita berikan pada post-post blogger yang lain serta kebaikan hati blog aku diltetakkan dalam bloglist mereka menyumbang kenaikan link aku ini.
Bukanaku kata aku bagus, kalau bagus sangat aku punya pagerank bukan zero tapi ia adalah analisis yang berterusan dengan dibuktikan oleh data.
We must trust data!!! Betul tak?

Terutama kepada newbie blogger yang menyumbang traffic dan link yang besar seperti Asam Jeruk dan Si Pujangga dalam bloglist mereka.
Malahan kepada Blogger pagerank 2 iaitu Blog Sensasi juga memberi impak dengan pagejuice yang diberikan.

Tapi jangan anda salah faham saya tidak membalas segala jasa baik anda. Untuk pengetahuan anda, saya juga kini sedang menkaji secara serius pagerank yang sering diperkatakan semua orang. Salah satu ialah pembinaan blog -blog sampingan dalam mengurangkan loading time dengan meletakkan ping sistem serta blog list dalam satu halaman.

Disini lah saya meletakkan semua bloglist semua pengunjung saya yang memberi link atau meletakkan bloglist aku dalam blog mereka.
Ini dipanggil Teknik Blog Dalam Blog. Aku akan terangkan kemudian nanti.

Kerana blog seperti ini mesti dilayan sama seperti blog kita, lengkap dengan segala SEO.
Cuma Hanif Blog adalah blog yang penuh kesilapan, biasalah mula-mula nak ber blog of course penuh dengan kesilapan SEO.
Nak pulihkan memakan masa atau tak boleh pulih..hehehehhehe.
Setakat ini Hanif Blog mempunyai blog sampingan yang dikenali sebagai Halinis Food.

Selain itu aku juga telah membuat secara percuma untuk blog-blog yang diminta cuma aku request blog list adalah mengikut kehendak aku.
So untuk ASAM JERUK dan SI PUJANGGA, at least untuk kamu saya dah letak 5 backlink. Sementara yang lain-lain itu saya letak dalam satu halaman bloglist.
Alamak..kena buat entri pasal ni lak...adusss...

Ini adalah amalan biasa blogger-blogger sebenarnya...jangan lak kata spam blog..hehehe
Ini adalah penutup untuk Alexa study yang telah berjalan selama hampir 2 bulan lebih.
Sekarang aku boleh biarkan Alexa aku dengan tenang....hahahahaha.

Catat Ulasan

0 Ulasan