Blog Bloglist Luah Fikiran - Review

Blog Bloglist Luah Fikiran - Review

 Salam kepada semua. Hari ini nak menyambung menulis pasal BLOGLIST blogger  yang aku minat iaitu Luah Fikiran.
Sebuah blog yang aku selalu jenguk kerana pengisian entrinya padat dan memberi pengertian yang mendalam pada aku.
Blog ini sebenarnya berkisar tentang blog keagamaan tetapi pengolahan dan usaha penulis blogger ini membuat aku menjadi pembaca tegar beliau.
Tapi masalahnya selalu susah nak buat komen yang kadang-kadang Google tak benarkan. Apahal aku pun tak tahu!!  Dato saya cadang letakkan shoutbox.
Sekarang ni tengah buat analisis blog bloglist dan saya nak cerita tentang pentingnya blog bloglist ini..




 Saya tertarik dengan blog bloglist Luah Fikiran yang  dilakukan oleh blogger Luah Fikiran dimana dari segi visualnya sesiapa yang melawat ke blog beliau secara tak langsung pasti akan klik blog bloglist beliau. Ini akan meningkatkan traffic kepada blog bloglist beliau. ( ini akan saya tiru buat)

Sebelum ini Luah Fikiran meletakkan bloglist di laman utama beliau dan kini beliau telah meletakkan blog yang berasingan. Minta maaf  terlebih dahulu saya pada Luah Fikiran, Sebelum ini PR Luah Fikiran adalah PR3 dan selepas Google updated PR , saya dapati Luah Fikiran PR jatuh kepada PR2 kini..
Saya merasakan kejatuhan PR Luah Fikiran adalah disebabkan terlalu banyak bloglist dalam laman utama hingga Luah Fikiran kehilangan pagejuice hingga jatuh ke PR2.
Ini adalah telahan saya sahaja..
Atau kemungkinan ruang tidak mencukupi di blog beliau..

Dan tindakan memindahkan bloglist ke blog yang spesifik merupakan tindakan yang  baik.
Kehilangan PR bukan semata-mata kerana bloglist OK tapi banyak cabang-cabangnya. Cuma skop analisis saya kini pada bloglist..

Dengan kerasnya saya nasihatkan newbie blogger dan blogger PR1 agar memindahkan bloglist anda ke blog yang lain. Bloglist AMAT PERLU dalam berblogging sebagai exchange link so apa salahnya buat satu blog lain khas untuk bloglist dan lagipun anda boleh letak banyak-banyak bloglist untuk rakan-rakan blogger.
Tahu macam mana nak buat blog tambahan dalam blogspot...? - tak tahu nanti saya buat entri..

Semasa proses pemindahan pastikan semua bloglist yang anda add dulu dimasukkan semuanya....hehehehee.
Mana tahu URL aku kau tertinggal...hahahhaha ( kias bahasa suruh letak URL dalam bloglist)
ADA SESIAPA YANG TAHU WAKTU BILA GOOGLE UPDATED PR..?

Catat Ulasan

4 Ulasan

shahdiana berkata…
kepada blogger baru macam saya..bahasa2 dalam entry ni tak brape saya faham..huhuhu
Tanpa Nama berkata…
agak2 mas nya bloglist pun kene ubah ke?tak larat nak buat blog satu lagi.mna yg dah trsenarai dalam bloglist mmg mas bca entry.tapi mana tak update,sombong,terpaksa buang balik.mana yang baru best,masuk kan lagi
THE AUTHOR berkata…
sebaikny abaik ubah Mas...
Nanti kang effect PR Mas mcm Luah Fikiran.
Tak yah updated apa-apa, cuma pindahkan semua bloglis dalam tu...
Blogspot senang, guna akaun yang sama buat blog baru.. 9 simple blog,so tak yah tukau akaun dan boleh monitor kedua-dua pada masa yang sama.

Yang saya tengh buat ni, cuma nak kaji PR ajer..tu yang leceh....hehehehe
THE AUTHOR berkata…
Sebenarnya boleh buat new tab( pages) kat bloglist cuma nak terangkan saya ada buat blog lain pada blogger2 lain.

Sebenarnya blogger2 lain jika klik kat pages terus direct ke bloglist. Tapi saya tengah buat tutorial bloglist, takut nanti ada yang tak mengerti...