Bloglist Hanif Blog Hantu..!!!!!!!!!

Bloglist Hanif Blog Hantu..!!!!!!!!!

 Satu kenyataan yang aku kena hadapi bila membuat bloglist Hanif ini...hehehhe
Sebenarnya aku faham apa itu blog hantu atau blog spam.
Blog hantu atau blog spam ini adalah salah satu teknik mendapat backlink secara percuma dengan cara yag salah.
Ini teknik adalah teknik kebiasaan yag digunakan oleh blogger-blogger luar.
Dan sekarang dengan kewujudan dan kekuatan Google Panda yang boleh mengenali post-post copy atau blog spam ini adalah bahaya membuat perkara sedemikian.
Selain itu blog spam atau blog hantu adalah blog yang  tidak aktif. Dan Google boleh kesan blog yang tidak aktif.
Buat blog spam banyak2 dan linkkan ke blog utama..Dapat backlink...
Itu konsep asas dalam blog hantu..

Sebelum aku membuat bloglist aku dah kaji akan baik dan buruknya.
Dan bersedia menghadapi perdebatan ini bila membuat kempen ini...

Kenapa Hanif Bloglist Bukan Blog Hantu

Jika anda pergi ke Hanif bloglist ia merupakan blog yang aktif. Setiap hari  aku menggunakan bloglist ini merayau kesemua blogger-blogger Hanif Bloglist. Jika tidak semua at least 5 blogger setiap hari. Hanif Bloglist memberi traffic dan komen.

Selain itu boleh dibuktikan  melalui link yang dibuat terus ke Hanif bloglist melalui post-post blogger-blogger Hanif Bloglist. Dan di pingkan ke ping.busuk.

Selain itu jika dilihat dalam Google +, entri mereka jug adiselitkan bukan satu Google + malahan termasuk dalam Hanif  Google + dan Hanif Bloglist Google +.

Itu belum lagi entri mereka yang dimasukkan ke dalam Facebook Blog Santai Hanif.. ( aku belum membuat pengumuman ini lagi) . Nak lihat Facebook santai pergi kalau guna Google Chrome, kat atas aku ada tulis join Blog Santai Pages.

Dari segi Alexa Rank, anda boleh check Hanif Bloglist yang baru berusia sebulan telah mempunyai Alexa rank 1,745,345 dengan Alexa Link 7. Dan semakin baik!!!!
Cuba bandingkan dengan blog-blog yang lain..

Manakala dalam istilah Google pages yang telah diindex adalah sebanyak 156 pages.Cuma aku nak kejar Google ( specified URL) belum dapat...

Jika dilihat di bahagian bawah, terdapat auto ping yang aku gunakan untuk dapatkan link-link percuma.
Sebenarnya terdapat banyak ping yang aku buat untuk dapatkan backlink seperti blogger.my.

That adalah teknik berblogging aku...hehehehe. Jika nak semua auto ping boleh tanya...hehehehe
Ini adalah teknik yang aku gunakan untuk mendapat pagerank 1 ( itulah tujuan Hanif Bloglist).

Selain itu bloglist anda semua adalah "dofollow".

Selain itu anda tetap dapat backlink jika menggunakan Hanif Bloglist.

Dan next step:
a) Aku nak buat akaun Twitter untuk Bloglist
b) Aku nak buat My Space untuk Bloglist
c) Digg untuk bloglist.
d) Letakkan blog URL anda di Hanif Blog setiap minggu sebagai promosi..

Don't worry Hanif  Bloglist dilayan sama seperti blog-blog yang lain. Malahan dalam proses pembaikan dan improvement. Jika tidak percaya, cuba check sendiri semua item-item kat atas yang saya terangkan ini.
Saya berusaha membuat Hanif Bloglist sebagai pagerank 1 dan anda juga akan mendapat pagejuicenya..
Cuma masalahnya ialah bagaimana nak menyimbangi backlink saya dengan external link yang ada dalam bloglist ini. Kena tunggu result dari Google ler.

Yang saya boleh buat pada masa sekarang untuk  menghargai anda semua ialah memberi traffic walaupun dikira 1, tapi ia adalah traffic kan.
Jika saya berjaya membuat Hanif Bloglist ini pagerank 1 dan menurunkan Alexa, bukan anda sahaja yang dapat hasilnya malah saya pun akan dapat hasilnya...Win-win.
Dan ilmu ini pasti akan dikongsi bersama...
Jika berjaya..mana-mana blogger baru dah ada guideline membuat blog berdasarkan SEO method..!!!

Catat Ulasan

9 Ulasan

nur_za berkata…
hanif..semalam nur dpt coment spam..apa maksud ye ye..knp komen 2 da dalam spam??
THE AUTHOR berkata…
Ini dipanggil robot spam..
Ianya dianggap spam kerana ia ada buat link ke comment anda.

Sebab tu dalam komen mesti letak word verification, kalau tak komen box anda pasti dibanjiri oleh spam ini.

Ini adalah perkara biasa dalam dunia blogging, so kalu blogspot detect di aspam maka ia akan dicampak ke spam folder. So deleted lerr bende tu..
THE AUTHOR berkata…
Selain itu kadang-kadang Google ter spam blog yag OK especially yang tulis anynomus...

Apa nak buat, dah kerja dia. So anda kena nilaikan sendiri samada komen tu OK atau tidak?
Kerja Google kalau dia rasa lain macam dia spamkan..Anda adalah pembuat keputusan!!!
Ewahh!!
nur_za berkata…
ok thank ye tolong jawab..nur baru je berblog ni..semalam..tibe2 je dia kata blog nur xda..susah hati juga lah..macam kena dlete..nasib bek dah ok dah..nur x wt verification masa orang koment..kena ker
THE AUTHOR berkata…
http://hanifidrus.blogspot.com/2011/11/cara-selesaikan-blog-kena-removed.html
Maksudnya blog kena removed kerr..Macam kat entri ni ker..

Kalu kes ini tak der kena mengena pasal word verication. Sebenarnya ramai blogger suruh buang word verification ini..meyusahkan. Tapi mahu tak mahu kena buat juga..Kalau tak spam berlambak..
Abu Bagi berkata…
ooo baru tau.. macam tu rupanya.. tak pe la aku aktif je sofar hahaha

spam tu pun aku selalu dapat.. tapi blog akan auto detect dia sebagai spam, dia tunggu kita nak approve dulu atau tak.. biasanya ada yg betul2 spam tapi kdng ada jugak yg bukan..

so kalau spam aku terus delete.. yg tak tu aku approve je..
Tanpa Nama berkata…
abg hanif dah letak ke google+?xnampak pun,klu de meh mas nak add gak
jahajahatable berkata…
cane nk tau komen spam??? i'm noob here
iena berkata…
Apa maksud spam