Shoutmix Tak Mesra Blogging!!!

Shoutmix Tak Mesra Blogging!!!

Semenjak kebelakangan ini aku melihat pengguna blogger yang baru telah menggunakan shoutmix yang tak mesra blogging. Dimana jika anda komen ia meminta e-mail address, facebook atau twitter.

Ini adalah disebabkan Shoutmix telah menukar version yang baru!!! Iaitu Shoutmix V3.
Versi lama di panggil Shoutmix Classic  dimana digunakan oleh pengguna blogger terdahulu..
Aplikasi "Classic" ini masih dibenarkan guna tetapi tidak akan dikeluarkan lagi.

So aku dianggap pengguna "klasik" blogger jika masih gunakan shoutmix ini...huhuhuuhu.
Tadi sempat aku menjelajah shoutmix versi baru ( V3) dan memang kita tak boleh buat apa-apa.
Masalah ni aku tergerak nak belajar disebabkan Miss Kecoh hadapi masalah Shoutmix beliau tidak mesra Blogging!!!

Aku pun hairan so tadi bila aku check di laman web shout mix emmm...sebab tu Miss Kecoh hadapi masalah...
Setiap kali anda komen ia minta email, facebook atau twitter tetapi tak minta URL blog anda..
Aku pun pelik kenapa Shoutmix buat macam ini...
Pendek kata jangan pening kepala, buang ajer Shout Mix..




Alternative lain ialah anda boleh join dengan Shout Box ( Klik)
Shout ini masih lagi memberi peluang kepada blogger semasa komen di shoutbox letakkan URL blog anda. Ia adalah mesra blogging ....
Selamat mencuba dan kalau jumpa kawan-kawan yang masih guna shoutbox V3  tolong beritahu tukar cepat.
Ini untuk kebaikkan anda supaya anda boleh blogwalking dengan cepat tanpa terkial-kial nak cari siapa yang blogger yang datang .
Dan paling penting pengunjung anda tak geram dengan shout box anda yang suruh taip macam-macam...
Kita kena sedar ....nak minta blogger komen kat entri pun susah apatah lagi nak taip kat shoutmix yang leceh tu...
Secara tak langsung aka mengganggu Alexa Rank Dan Pagerank kerana kurangnya traffic

Catat Ulasan

11 Ulasan

Ummi Hanie berkata…
oh gitu ke ..

sy x pakai shoutmix,tp chatbox .. dan wat masa ni deactivate dulu ;)

p.s: time kasih masukkn sy dlm bloglist..sgt hargainya ... sy add hanif juge dlm bloglist sy (cek ruangan pages di blog sy ;)
Miss Purple Ungu berkata…
bru je nak tinggalkan jejak kt blog kwn2 tgk2 dorang pakai shoutmix bru
terus je la tekan pangkah sbb x reti huhu
Mohd Rozaiman berkata…
...saya dah buang pun,sekali nak post,nak verify...mmg susah byk...
Tanpa Nama berkata…
join jom ? link
Niza Romli berkata…
tak suka shoutmix ni. sgt rugi sapa yg pasang shoutbox camni...

:)
miss kecoh berkata…
haha.. lg2 miss kecoh kene. btw, time kasih yee buat entry pasal ni.. mmg shoutmix baru tuu leceh pn,,ade mse nk cube yg chat box laa..thanks.. :)
Wanie berkata…
thanks dok cari jugak shout lain selain cbox dan yg v3 ni..
THE AUTHOR berkata…
heheheh..MIs kecoh marah lak kat aku asik buat entri pasal dia...
Sebab aku suka jalan-jalan blogger baru ni..best!!!
Fresh idea untuk aku improve..That all!!!

Thanks for all komen...
Tapi untuk Miss Kecoh ada lagi saya nak komen....siap kau!!kekekek
Easy Official berkata…
nasib baik sempat pakai klasik nye..
ade tegerak gak nak try yg baru ni..
x jadi le mcm ni...
thanks for the info..
cokelat lady berkata…
Bila jenguk blog yg ada shoutmix cenggitu, mmg mls nk tenyeh tapak kaki. kejadah kan mtak pesbuk2.
KizZ berkata…
huhuh..leceh kot yang baru tuh..nnyampah je pakai..