Cara Ampuh Dapatkan Keyword Power.

Cara Ampuh Dapatkan Keyword Power.

Terlebih maaf kerana 2 hari ini saya tak berapa sangat blogwalking kerana beruk band aku slow macam siput...hehehehe.
Hari ini nak cerita pasal  keyword dalam dunia blogging. Apa kepentingan dan bila kita nak gunakannya.

Apa itu Keyword:
Kata-Kata Power:
Keyword adalah kata kunci yang digunakan dalam sebuah website agar website tersebut dapat ditemukan. Keyword digunakan oleh visitor atau pengunjung yang melakukan pencarian menggunakan kata kunci yang diinginkan, oleh search engine keyword tadi diselaraskan ke website yang mempunyai keyword yang relevan dengan yang dicari oleh visitor”Kata-Kata Santai:
Keyword adalah kata-kata yang ditaip oleh pencari maklumat di search engine! (google, yahoo, msn, bing, dll)


Maksudnya apabila anda membuat sesuatu entri pastikan tajuknya adalah kebiasaan yang dicari oleh pengguna-pengguna internet.
Dan biasanya Google ada menyediakan satu laman untuk memeriksa keyword-keyword yang popular iaitu Google Insight.
Dahulu saya ada membuat entri tentang Serius Blogger Menggunakan Google Insight.
Review:AJL26 dalam carian pertama

Tapi secara realiti adakah kita mempunyai masa untuk study benda-benda ini. Macam aku ni nak layan kerja, nak  layan buat entri dan macam-macam. Apatah lagi sekarang ada 2 blog iaitu blog aku sendiri dan Blog Bloglist aku. So masa amat-amat mencemburui aku..

Walau apapun aku telah menemui cara termudah membuat keyword-keyword yang power berdasarkan situasi....iaitu cerita panas yang melanda negara ini!!!

Sebagai contoh baru-baru ini heboh tentang Anugerah Juara Lagu Ke 26 .
So aku buat 3 entri tentang Anugerah ini dengan menggunakan 3 jenis keyword yang berbeza:
Entri Pertama : Anugerah Juara Lagu Ke 26
Entri Kedua : AJL26: Hafiz Awan Nano
Entri Ketiga: Review AJL26

Antara ketiga-tiga keyword ni yang mendapat ketikan Google ialah entri ke 3.

Selepas itu cerita panas tentang BR1, Anwar Ibrahim .... so semua tu kita harus ambil kesempatan untuk buat entri dengan keyword sebegini.
Sekarang ini pula panas tentang SARA 1 Malaysia...so apa salahnya kita entri tentang ini ....
Dan dengan sedikit luck anda akan mendapat traffic dari pencari-pencari maklumat......
Contoh-contoh lain ialah lihat popular post saya yang berkaitan isu panas Malaysia.

Saya dah cuba banyak kali cara ini dan traffic dari entri-entri sedemikan merupakan peluang yang tak patut kita lepaskan.
Dan jika anda rasa entri anda ini cukup baik maka anda boleh pingkanentri anda ke blog-blog yang ada ping sistem seperti ping busuk atau  bloggedmy. !!!!

Catat Ulasan

11 Ulasan

Unknown berkata…
sangat berinformasi~
zareliqa afiqa berkata…
Betul2..kena post entry yang dekat dgn keyword yg org biasa cari :)
THE AUTHOR berkata…
Cari keyword yag popular di Malaysia...jangan stress cari keyword antarabangsa....
nur chahaya abadiey berkata…
salam..nice info..tp nur still tak fhm tentg ap yg dimksudkn tentg ping tue... :)
Unknown berkata…
salam..trima ksih kerana info..tp nur masih tak tahu nk buat mcm mane..nur dah ke busuk.com tue tp tak taw mcm mane nk register..maaf larh komen kt sini..
lirik lagu online berkata…
cun bro bagi info psal keyword
byk benda kna belajar lagi
thanx
hyz berkata…
ohoooooo oke2 paham! thanx
Tanpa Nama berkata…
tajuk pun main peranan.
keyword mana yg kita biasa guna,mcm tuh gak orang lain guna.
Tanpa Nama berkata…
syieda bab ni memang xreti.. sebab tu tajuk tah ape-ape..hihihi tq tuk info.. =.=
Aku Anak Melaka berkata…
Thank hanif.. banyak info saya dapat. dah ada laman baru. Duniapengasih.com. datanglah ya..