Salasilah Keluarga

Salasilah Keluarga

salasilah
Salam semua, aku memang cukup geram ngan anak perempuan aku last minutes beritahu cikgu suruh buat salasilah keluarga.
Aku tanya macam mana format cikgu kau nak.
Punyalah aku tunggu punya tunggu hari Ahad beritahu nak salasilah keluarga aku dan wife serta mak dan bapa saudara dan sepupu.
 Mak oiii!!!!!
Ingat malas nak buat..suruh dia buat sendiri dan photostat kad pengenalan ajer. Bila aku tengok issskkk..buruk bebenor.

Otak aku mula berpikir macam mana nak buat ni. Lagi satu masalah gambar  bukan semua aku ada...
Nama anak-anak buah aku aku hanya ingat nama panggilan ajer...
Terpaksa ler wife aku dan aku telepon tanya nama anak-anak mereka semua.
Nasib baik gambar keluarga masa hari raya 2010 dan 2011 ada tersimpan kat komputer aku .
Aku cropkan mana-mana yang patut dan tempel kat excel..

Seperti jangkaan aku, ambil masa 3 jam juga nak selesaikan kerja rumah anak aku ini.
Diulang kerja rumah anak aku!!!!

Ingatkan nak buat border kasi lawa sikit dan letak gambar kartun-kartun biar gempak sikit.
Tapi ini kan kerja sekolah takkan nak buat mengarut lak...hehehehehe
Kena ler formal sikit .. Akhirnya siap juga aku buat...
Sekarang ni ibu bapa memang kena bantu anak-anak buat kerja sekolah . Dulu aku ketawakan kawan kau yang buat kerja sekolah anak dia  terutama profolio anak-anak mereka. Sekarang padan muka aku.

Catat Ulasan

13 Ulasan

Izwa Kamaruddin berkata…
masakkk ni kalo 1 hari nanti anak saya minta!belah abah je ade 13 beradik!fuuhh...
Unknown berkata…
AHAHAHA takpe lah bro, tolong anak sekali sekala kan :D

latest post: http://ajamoppical.blogspot.com/2012/05/rumah-terbalik-dibuka.html
Unknown berkata…
wah...
nanti nak suruh anak murid aku wat tugasan camnilah..
huhuhuh :)
Unknown berkata…
oh, ye lah. dengan adik saya sndiri saya bgitu.. suruh dia buat sendiri.. tpi kalo buruk, sy tolong gak.. hehe, mama memang marah bila kami adik-bradik bagitau last minute.. hehe
MalizaMah berkata…
ermmm... masa sek dulu pun ada juga kena buat salasilah keluarga... payah payah... hihihi
MalizaMah berkata…
saya bakal guru di sekolah..... hiiiiiiii
miloaiskurangmanis berkata…
my doter buat sendiri dulu....
iols khabo - kalo iols yg buat - baik iols aje yg pegi sekolah...
keh keh keh
Azlan Strider berkata…
bagus gak dapat kerja umah camtu..at least serba sedikit dpt balik recap memory pasal keluarga..hehe..dulu kecik2 pun aku pernah dpt kerja umah macam nie..hehehe

Regards,
-Strider-
Unknown berkata…
kerja sekolah macam gni pon ada jugak yer..elok jgk tu picture tu bt frame terus tampal kat dinding rumah...kerja sekolah untuk adik-adik dia nanti copy and edit skit jew bab pertambahan zuriat...keh keh keh...JK
THE AUTHOR berkata…
Bukan marah tapi sakit hati lambat g tau..hehehehhe
Aku memang nak buat lawa2 dan kemudian person in charge my wife updated kalau ada sesiap yang menambahkan zuriat ..kekekeke
jojoyy berkata…
joyah comment kat sini plak memandangkan uncle comment entry joyah. heheee
contoh ayah terbaik !! ok ape camtu. haha
Tanpa Nama berkata…
nasib adik beradik, sepupu sapapat tak ramai mcm ayesha... kalau tidak mau jenuh nak buat..
Tanpa Nama berkata…
saya pun kene buat jugak...tapi oleh kerana adik-beradik ramai terpakse menipu sikit... ho ho ho ... nasib baik tak ade orang yang nampak...