Bila Pengantin Baru Datang Bulan

Bila Pengantin Baru Datang Bulan

pengantin
Ini adalah entri 18SX!!!!
Memang lawak aku dengar cerita ini semalam....
Ini ada satu kisah satu pompuan ini minggu lepas baru nikah..tah macam mana masa malam nak akad nikah tu dia datang bulan...pehhhh!!!!
So suami tercinta dia kusut kepala lalu , jumaat malam ini honeymoon ke Langkawi...kekekekeke.
Postpone haneymoon sebab isteri datang bulan...hahahahaha.
Sumpah ini kisah benar dan aku terbahak-bahak masa bini aku cerita kisah kawan dia ini.....

Tapi sekali lagi ujud satu persoalan yang menarik...
Kasihan kepada kedua-dua pengatin baru ini yek....baru dihalalkan untuk bermesra tiba-tiba pula keistimewaan wanita ini pula muncul....hehehhee.
Iskk...mahu tak kusut kepala kedua-dua pengantin baru ini....

Masa aku tengah menaip entri ini aku tersenyum sorang-sorang,  so maaf kalau entri aku lintang pukang.

Ini adalah pengajaran kepada mana-mana muda mudi nak bernikah, lihat tarikh datang bulan anda sebelum pilih tarikh nak nikah....
Sekarang ini pun ada jual ubat "on hold" datang bulan buat sementara....
Ini adalah entri lawak aku ...ikatan perkahwinan bukan setakat itu sahaja tapi adalah lebih luas. Ia melibatkan tanggungjawab dan keikhlasan.
Tapi  apa pun masa nikah..aku konpem punya kepala kau orang tentu dup dap...pikir malam pertama...hahahhaha.
Untuk anak-anak bawah umur digalakkan mengabaikan ayat terakhir ini....

Catat Ulasan

15 Ulasan

Nour Adieb berkata…
Cianlah pengantin baru tu..Tapi nda pa kalo kawin bukan sebab nafsu :)
Tanpa Nama berkata…
:) hahaha...
syieda pun xtau bile tarikh nikah lagi. belom di tetapkan. kekekeke.. insyaAllah akan datang waktu tu..
Unknown berkata…
Hanif itu namanya belum ada 'REZEKI' he he he ^^
malyna Jury berkata…
ubat yang hold period tu kadang tak menjadi..hehe..
it depand pd diri seseorang.. ada orang dapat hod diorang punyer period, ada yang still period.. but it dia hold.. next period, akan mengalami sakit segugut yang teramat sangat.. ada orang tak sakit..
mak ak tak bg ak makan ubat hold period tu, mungkin dia takut next period aku sakit sgt2..
segugut dan aku tak boleh dipisahkan.. sekali segugut, hospital la jawapannya..hehhe
CikTeddyCorner berkata…
wa kanak2 lagik..mohon diperjelaskan dgn lebih lanjut.ekeke

betol la,perkahwinan lebih dr tu ^^
Korn Ahmad berkata…
hik hik hik.. aku x kawen lagik.. hik hik hik.. malu la bace entry ni.. hik hik hik.. tutup muke...
Cik mama berkata…
Hahahahahhahahah gelakk beso cik mama, memg kelakar kot, mesti tension kan pengantin baru tu.. penantian satu penyeksaan.. hehehehhe
Nyue berkata…
sabar je la...huhu
rAIHan berkata…
hehe..ada-ada aje..=)
AZMI KHAN berkata…
sy x bc tp sy komen je....
hehe....
ok pe dpt masa tenang lebih cikit....
Nurazmi berkata…
xpa lah.. dah lama tunggu.. tunggu lagi lah.. haha
Abu Bagi berkata…
hahaha kena pospon la buat baby :p
shahdiana berkata…
wah ramai yang komen entry panasss ni..hahaha..ada-ada je hanif ni...
Ain Zayy berkata…
umur saya 19 tahun..kira dah matang lah ni kan nak baca entry nih..

btw, thanks sbb buat entry ni, atleast saya tahu, nak pilih tarikh nikah pun kena based on tarikh bila dtg bulan..
serius, sblm ni tak tahu pasal ni..jahil bebenor bab2 cenggini =,=

terima kasih banyak2..hehe..:')