Hanif Idrus Review Blog Mrs. Budubilis

Hanif Idrus Review Blog Mrs. Budubilis

Segmen Hanif Idrus telah pun berakhir dan bermulalah review blog rakan-rakan yang sertai segmen saya tempoh hari.
Mrs. Budubilis blog merupakan blogger pertama yang sertai segmen saya ini. Panggilan manja beliau ialah Mrs. Budu dengan URL blog http://dindamaisarra.blogspot.com/.

Blog yag serba hitam dan ditemani oleh warna kemerahan. Header yang simple dan warna merah tetap sebagai peneman.

Mula-mula buka blog beliau anda akan terlihat profile beliau disebelah kanan.Dari susunan warna, dan layout memang baik ler. Lagi baik dari aku...huhuhuhu

Cuma saya cadangkan Mrs Budu menambah jumlah entri dalam pages utama. Sekarang ini jika kita buka URL blog Mrs. Budu hanya satu entri terbaru.
Padahal side bar Mrs. Budu lebih banyak dan panjang, so tak salah jika 2 entri diletak dalam pages utama.

Saya terpandang dua shoutbox di blog Mrs Budu. Satu opsyen kepada pengunjung untuk memberi komen pilihan.

Mrs. Budu mempunyai pages FB dan Twitter, ini yang aku jeles ini kerana aku tak der...hehehehehe.

Untuk ruangan Peringatan , Info Terkini Dan Saya Blogger Dari Kelantan tu boleh diletak dibawah dan beri keutamaan kepada Menu dan Catatan Popular. Supaya pembaca boleh membaca entri anda yag terdahulu.
Ini boleh menambahkan pageview dan opsyen kepada pembaca.

Saya juga cadangkan Mrs. Budu meletak Recent Post supaya pembaca boleh membaca post-post terbaru dari Mrs. Budu. Sayang rasanya kerana Mrs. Budu merupakan salah satu blogger yang aktif berkarya. saya tahu terdapat side bar Menu tapi ianya untuk keseluruhan entri.

Kepada semua rakan blogger, saiz font yang digunakan oleh Mrs. Budu adalah saiz yang besar dan memudahkan kita membacanya. Ini merupakan salah satu keutamaan dalam membuat entri.

Selain itu dari segi SEO, saya cadangkan membuat Meta Description yang belum dibuat lagi dan daftar dengan Google Analytic untuk melihat perkembangan blog. Ia requirement juga...
Selain itu daftar dengan Google + kerana ia merupakan salah satu network sosial yang semakin berkembang di dunia blogging.

Dah siap review saya, pada keseluruhannya blog Mrs. Budu memang awesome dan pendapat saya tadi harap tidak membuat Mrs. Budu marah kat saya...hehehehehehehe.
Jom terjah blogger Mrs. Budu ini, rajin blogwalking dan aktif!!!!!








Catat Ulasan

17 Ulasan

Unknown berkata…
walaupun bro hanif review blog mrsbudubilis..tetapi ape yg bro hanif cadang/komen blog beliau,saya applykan jugak pada blog saya.x pe kan?
LiNda berkata…
bagusnye, bro review dgn detail..hope one day bro bleh review n tnjuk kelemahan blog sy. :)
Unknown berkata…
mesti boleh..kire cadang utk sume org la kot

Unknown berkata…
alaaa..review blog saya jugak. Hahaha. btw saya dah blogwalking ke blog Mrs Budu. Interesting !
RaimiSyazwan berkata…
Ini baru namanya review yang betul.. Respect kat bro Hanif, pandangan dan tip yang awesome...
☌ Raimi | Pseudosupra
THE AUTHOR berkata…
Aku sebenarnya takut nak review blog orang..takut salah faham tapi dah janji dengan 120 orang peserta segmen..
Aku terjah ajer....heheheheheh
OKje berkata…
Tak sabar rasnya nak kena review dgn Atok Hanif... ahaks!!! ngeri-ngeri itik ni...he..he...
MalizaMah berkata…
mari buat terjahan. hehehe
Unknown berkata…
wah teliti sungguh abg hanif terbaikkkkkkkk
Unknown berkata…
bile tiba turn sy ni???:}
TRAVELOG ATEH berkata…
bgusnya en.hanif nie. siap buat blog review. dpt manfaatnyer juga.
Salmi berkata…
Hanif review dgn detail dan jujur sekali. Bagusnya.. dapatlah kita tahu kelemahan/kekurangan blog kita. Siap bagi cadangan lagi. Tak sabar nak tunggu Hanif review blog akak pulak.
Tanpa Nama berkata…
salam..singgah sini dengan harapan dapat membuka mata bila blog dikutuk kaw2 hahaha tp ohsem...tq sb bg pendapat..tp sy xpandai sangat sebenarnya nak adjust apa2. apa yang ada dalam blog saya semuanya yg sy tahu..kalau sy xbuat tu makna sy xpandai..maaf. khilaf dan kelemahan sy.. tp serius tabik la abg hanif 'tembak' blog budu.. ^^ wish u luck abg hanif
Tanpa Nama berkata…
review dr bro hanif....suatu pandangan yg ikhlas....nice...
Unknown berkata…
baru lepas baca review blog babycomel, baru terhegeh2 cari review blog peserta pertama.. hihi!
suka cara abg hanif review..
boleh kaut ilmu sekali.. ^_^
Tanpa Nama berkata…
memang komen dan komplen selalu pedih dan pedas,tapi itu juga yang boleh mengubah kita kepada yang lebih positif..
Cikrosecute berkata…
wah...cayalah hanif....sejujur-jujurnya review blog blogger....