Hanif Idrus Review Fahz Blog

Hanif Idrus Review Fahz Blog

hanifidrus
Kali ini nak review 2 blog sekali ...hehehehhee
Sebab besok aku agak sibuk sikit, takut tak sempat.
Jom kali ni kita review blogger Fahz dengan URL blognya http://nurfahz85.blogspot.com/.
Mula berblogging June 2011 kot.Betul tak!!

Kita mulakan dengan Alexa Rank 5,868,324...emmm tingginya ini mesti  jarang updated entri..hehehehehee.
Penurunan dan kenaikan Alexa memang berkait rapat dengan jumlah entri.

Blog ini ada 2 entri dalam pages utama. Bagus!!!Sesuai dengan jumlah side bar, so pengunjung bila scroll entri kedua pasti akan dapat melihat side bar disebelah.

Random post ada disetiap post.Bagus sekali lagi!!! Beliau menggunakan aplikasi LinkWithin untuk memasukkan random post dalam setiap post.
Tapi random post setiap post hanya ada 3 entri sahaja padahal ruangan boleh isikan saya rasa 5 post kot. Saya cadangkan maksimumkan ruangan kosong tersebut dengan menambahkan jumlah post.

Follower widget disebelah side bar. Bagus juga. Kerana kebanyakan blogger suka letak follower widget kat atas. Tu yang buat lambat blog nak buka. Sebab blogspot loading sequence ialah dalam bentuk zig zag.
Bermula dari header terus  ke bawah dan kemudian ke side bar.

Background post warna putih. Warna standard untuk blogger!! Bagus sekali lagi...hehehhe
Tetapi saiz tulisan kecik ler, susah orang tua macam saya ni nak baca...kikikiki.
Pakai standard tulisan macam Arial dan saiz 10-12 kot. Lupa-lupa ingat...hehehhee
 
Disebabkan side bar awak banyak ruang kosong, apa kata letakkan Popular Post. Ini akan memberi impak kepada pembaca.Untuk blogger yang  jarang updated blog.( maaf yek) Saya nilaikan dari jumlah post setiap bulan.
Adalah digalakkan tunjuk seberapa banyak entri terdahulu yang boleh dicapai oleh pembaca. Selain random post, pembaca boleh membaca post paling popular awak....betul tak?

Selain itu setiap komen yang dibuat memerlukan word verification. Ini isu sudah lama diperkatakan didunia blogging. Word verification akan menghadkan pembaca untuk mengomen diblog anda. Dicadangkan buang word verification tersebut.

Aku tengok dari tadi macam ada yang  tak kena, rupanya awak tak ada banner iklan!!! hehehhehehe.Punya lama aku tenung dan pikir apa yang tak kena dengan blog ini..
Kenapa tak letak Miss Fahz, rugi kalau tak letakkan. mana tahu dapat income.
Kalau tak suka Nuffnang boleh pakai Says atau Adverlet.
Lagi pun iklan macam tu , ia banyak gerak-gerak nampak hidup sikit blog kita...sure..sure..
Mahu 10 minit aku tenung blog awak ini...macam tak kena...kekekkekke.

Lain-lain tak der nak direview, cuma saya amat berharap awak buang word verification dan perbanyakkan entri-entri terdahulu yang awak buat senang di capai oleh pengunjung.
Samada awak jarang updated blog itu masalah kedua tapi untuk memastikan ada pembaca sentiasa datang ke blog anda, berikan mereka peluang untuk membaca entri awak terdahulu.
Saya cadangkan awak letakkan Recent Post juga.


Catat Ulasan

7 Ulasan

Nor Zilla Sensei berkata…
ok..nak terjah la.. tp ranking alexa sy pun tinggi lg..hahaa..bole review sy punya blog x?ecece
misz uzmy berkata…
jap lagi nak terjah blog2 ni. Oh, linda baru tau yg follower widget tu better letak kat tepi, linda letak kat atas..hihi..
diari farisha berkata…
tlg review blog sy plis..hihi~
nursuriani berkata…
MAU TERJAH! mau terjah jap lagi !!! :)
Unknown berkata…
bagus Bro hanif review..... siap dgn alexa rank lagi....full detail segala kekurangan dan juga kelemahan.....mesti sapa yg direview patut merasa bangga...
Unknown berkata…
Assalamualaikum wahai Mr Hanif.Firstly Fahz nak ucap Terima Kasih sgt2 sbb review blog Fahz.second sbb Mr Hanif banyak beri nasihat tanpa bayaran ttg apa yang patut Fahz lakukan utk perbaiki mutu blog Fahz.Bukan senang nak dapatkan nasihat nie.hehehe nanti Fahz try perbaiki apa yang patut na.Mekacih sekali lagi Mr Hanif.kalau buat segmen jemput la lagi. =)