Analisis Menurunkan Alexa Rank

Analisis Menurunkan Alexa Rank

hanifidrus
Salam Satu Blogger.  Hari ini nak bercerita tentang Alexa Rank aku semakin menurun setelah aku membuat analisis 4 buah entri setiap hari.
Dimana hanya satu entri yang ditulis oleh saya dan selebihnya terpaksa diceduk melalui berita dunia dan sensasi..hehehehe.

Melalui analisis ini memang sah Alexa akan turun berdasarkan jumlah entri. Dahulu saya dalam 588,000 dan kini 261,000 ( 15.112012) dan menurun.
Cara ini sudah 2 kali  saya gunakan dan ternyata keampuhan menurunkan Alexa ialah dengan jumlah entri yang konsisten setiap hari.

Anda haruslah menerbitkan entri dengan jarak beberapa jam. Jika anda membuat 4 entri sehari. Bermaksud anda harus publish entri setiap 6 jam sekali!!
Dengan penerbitan entri sekali gus, jarak hanya 30 minit, ianya tidak membantu dalam menurunkan Alexa Rank anda.

Pada dasarnya sudah cukuplah membuat satu entri sehari, anda akan melihat penurunan Alexa Rank. Cuma disini saya ingin menerangkan kelajuan penurunan Alexa boleh dikawal dengan jumlah entri yang anda publish sehari. Lagi banyak lagi cepat Alexa Rank anda turun!!

Jika mana-mana blogger yang suka membuat entri, adalah lebih baik daftar dengan Alexa!!
Tak perlu anda peningkan kepala mencuba pelbagai teknik menurunkan Alexa, cukup dengan membuat entri.

Selain itu terdapat beberapa pendapat bahawa penurunan Alexa ini akan lebih baik jika review yang dilakukan.
Thanks

Untuk pengetahuan semenjak 18.11.2012 aku akan menrbitkan entri 1 entri satu hari kerana sibuk dengan training. Untuk membuktikan Alexa berkait rapat dengan entri, kita lihat jatuh tak Alexa aku ini....hehehehhehe

Catat Ulasan

23 Ulasan

OKje berkata…
Macamana nak daftar Nep?
OKje berkata…
Patut pun Blogger femes post entri tiap masa..he..he...
Cik Bayan berkata…
Tahniah!! Lepas ni kena scheduled entry untuk every 6 hours...bagus!bagus!Info yg tepat.
Unknown berkata…
training ape ape abang hanif??

tomoi ea? hehehehhee
Unknown berkata…
tak dftr alexa pun ... tahniah ^^
Razif berkata…
teknik bagus ni bro Hanif ....
amranaiman berkata…
huhu aku dh xambik port ranking.. nk viewr je byk hehhee :P tp kdg2 jauh disudut hati nk juga ranking yg lbh baik :)
Diari Maya berkata…
Akak xfaham la nif, tambah info leh tak?
Unknown berkata…
husna siap download alexa toolbar kat atas google chrome..

alexa rank utk Blog Hanif Idrus sekarang nih #254, 062
RaimiSyazwan berkata…
untuk blog aku, pageview yg mainkan peranan utama utk alexa rank ni..
Rujuk: http://www.alexa.com/siteinfo/http://pseudosupra.blogspot.com
Misterie87 berkata…
Kalau cam tu bila musim raya tak update confirm jatuh kan alexa tu. dari dok pikiak tu baik pk pasal benda lain..hehe...tak amek kisah bukan beerti tak amek tahu...huhuhu
Unknown berkata…
nak buat entry sehari satu pun kekadang tak sempat bro....!!! masa remy terhad.....
MalizaMah berkata…
sblm ni leeza buat juga setiap 1 hari 1 entri. skrg ni 2 hari sekali lah jawabnya.
Unknown berkata…
betul... bilangan entri sehari pengaruhi nilai alexa..
alexa rank kat blog ni ketika sy menulis komen : 254 062
boni kacak berkata…
adeh..tak dapat nak kejar bro tu.. den ni mampu nak buat sehari sekali je ha entri tu..haha
Blog Santai berkata…
Susah jugak kan nak maintain Alexa ranking ni..kalau free ok lah bila time buzy hmmm menurunlah jawabnya..
Unknown berkata…
hoho thanks bro kongsi tips ni!
aku dari dulu xpasti mcm mana mau exploit...ekekekeke :P
Aimacomel berkata…
saya nk buat sehari satu entri pun tak terkejar kadang2 ni.. apa2 pun, terima kasih abg hanif utk ilmu ni
Aieda Adnan berkata…
tak mampu teman nak ngadap laptop nak buat entry tiap2 mase..haha
wantie berkata…
setuju.nak kena daftar ni.
LoLi berkata…
Terbaekk rank~
Mummy MM berkata…
Owh gitu rupanya. Kena set masa bila nak publish entry. Macam mana nak daftar Alexa?