Hadiah Menanti Follower Ke 1000

Hadiah Menanti Follower Ke 1000

Hanifidrus
Salam Satu Blogger. Pada tarikh ini jumlah follower aku ialah 995 follower dan aku yakin dalam masa terdekat ini pasti aku akan mendapat 1000 follower tak lama lagi.
Ramai yag mempersoalkan jumlah follower tidak memainkan peranan penting dalam dunia blogging ini.
Ya, saya akui jumlah follower bukanlah satu indeks dalam menjamin blog anda terbaik dari segi SEO atau traffic.

Dan ramai blogger-blogger yang berpengalaman sering memperlekehkan kerakusan sesetengah blogger yang suka follow menfollow ini..hehehehhe.
Dan aku adalah salah seorang blogger yang memperlekehkan cara ini dahulu...
Sebab itu dalam masa 2 tahun aku berblogging, jumlah follower aku masih tidak bertambah!!!

Tapi setelah mendapat kesedaran dari segi positif, apa salahnya jika kita meninggikan jumlah follower!!!
Adakah ia menyebabkan SEO kau jatuh? Adakah kau akan kehilangan pagerank!!!
Adakah kau akan dianggap gila mencari populariti!!!

Tiada salahnya... kerana dari segi psikologi ianya merupakan satu kebanggaan mencapai beribu-ribu follower.
Cuma satu kelemahan blogger ialah sikap blogger yang hanya follow sahaja tapi tiada tindakan susulan seterusnya.
Termasuk tuan punya blog yang telah difollow tapi tidak mahu pergi ke blog followernya!!
Itu masalahnya!!

Saya telah improvasikan sedikit teknik iaitu setiap blogger yang follow blog saya akan saya letakkan dalam bloglist saya.
Dan senang untuk saya blogwalking ke blog anda.
Cuma sejak semingggu ini broadband memang buat hal ajer..huhuhuhuhu.

Panjang betul aku membebel... ini.
Back to topic. Jika blog aku telah mencapai 1000 follower aku akan meraikan dengan memberi hadiah kepada blogger tersebut!!!!
Apa hadiahnya aku belum fikirkannya lagi.
Kalau anda nak kata aku ni gila follower, tak per kerana aku memang nak tinggikan follower..hehehehhehe.
Kalau anda kata dah 2 tahun berblogging tapi masih tak ubah lagi, masih mengejar follower...silakan..hahahahahaha.

Catat Ulasan

13 Ulasan

Nur Nainis berkata…
waa..dapat hadiah..seronok tu..
tapi betul, saya sokong tuan blog telah di follow tapi tak mahu ke blog followernya..
cheryna zamrinor berkata…
saya dah 8 tahun blogging. Follower masih kurang dari 500. Sebab apa? Dulu tak ada butang follower. Baru nieh la nak letak. Lagipon...takpelah. Yang sudi bacalah, saya tak kisah...mestilah saya suka. Yang follow...followlah. Saya alu2kan.

Chase for the follower?

Ntah, mungkin saya ada buat juga...tp saya selalunya lawat blog org utk baca artikelnya. Dia nak followe atau tidak suka hati dia lah. Saya tak paksa:)
Unknown berkata…
insyaAllah bro..... hari nie jugak akan capai matlamat tu......
remy doakan...... dlm masa yg sama remy jeles....he3...... gud luck bro!!!! remy gurau jer...
teratai berkata…
Ucap tahniah dulu kepada bakal follower ke 1000 tu...:)
Razif berkata…
sapa la yg bertuah tu ye
Unknown berkata…
bole dapat tu...sikit je lg...
Misterie87 berkata…
unfollow lepas tu follow back bleh tak? hehehe.....hurm cam perli jer abe hanif ni. well saya memang susah nak follow blog orang lain. unless blog tu ada something value article (sorry BI hancus ya). Yalah cer bayangkan kalau kita polo sesuatu blog tu. kebanyakkan artikel dia pasal giveaway, contest, segmen jer. apa benda yang kita nak baca kan kalau tak dak value pada artikel mereka.

1 lagi kalau blog tu 100% copy paste punya artikel and tak dak langsung artikel original from d'author. sebabnya sekarang ni to mush news blog. and 1 lagi yg polo blog kita tu kadang2 dah polo tapi tak come back pun.

cam saya...saya cari readers not follower. sebab pada saya follower yang truly readers, depa akan datang balik lepas polo. Insyallah sesiapa yang polo blog saya. saya polo back depa.
TiranaAduka berkata…
tahniah dah ramai folower.moga tercapai hasrat bro hanif tu.
Korn Ahmad berkata…
aku nak unfollow boleh tak hanif? pastu nnti number 1000 nnti aku follow? boleh tak? boleh ke tak???
THE AUTHOR berkata…
Apasal aku suka komen si Mrie Rnie ni..true blogger dia ni.
wantie berkata…
Wah... syoknya. Siapalah insan bertuah itu.
shahdiana berkata…
ermmm...dah tak dapat nak jadi follower ke 1000...kita pun follower ciput je...aduhai....