Latihan Di Malaysia Water Academy

Latihan Di Malaysia Water Academy

hanifidrus

Salam Satu Blogger. Hari ini aku telah mendapat kelulusan untuk membuat latihan di Malaysia Water Academy.
Aku akan memulakan latihan dari 19/11/2012 hingga ke 23/11/202.
Tujuan latihan ini ialah untuk mendapatkan sijil sebagai pekerja mahir dalam keperluan undang-undang Sewage Regulation 2009.
Mana-mana syarikat yang mempunyai ISO14001:2004 harus mempunyai pekerja yang mahir dalam mengendalikan bahan kumbahan.

Bukan bermakna aku nanti kena bersihkan kumbahan najis kat tandas-tandas, tapi hanya verified sahaja dengan borang-borang tertentu.
Lebih lanjut akan difahami nanti bila training...hehehehe.

Masalahnya nanti bila aku nak updated blog nanti....huhuhuhuhu.
Mesti blog aku akan tertinggal buat sementara waktu nanti, tapi yang pasti aku akan cari jalan untuk updated blog satu entri sehari.
Hanif Idrus Blog ini dah macam buku harian aku sekarang ini, sehari tak tengok isskkk.....rindu pula....hehehehhee.

Kedua terpaksa tinggalkan my wife..huhuhuhu.
Inilah pertama kali dalam sejarah aku tinggalkan bini aku melebihi 5 hari..!!!!
Biasanya dulu 2 hari kot...
Sudah pasti follow up akan menjelma nanti melalui deringan telepon dari isteri tercinta...hahahhahahahaa

Ketiga sure production member aku seronok giler sebab Rimau Tua ni pergi training.
Tak yah dengar aku membebel dari pagi sampai petang!!!
Syoklah kau Mr. Samad ( aku punya orang kanan), tak dengar aku memberi motivasi setiap hari.
Dan untuk aku juga, dapat restkan kepala dari memikirkan masalah production yang pelbagai setiap hari.

Keempat, kena belajar semula.
Ini yang aku malas ini, otak aku sure dah berkarat punya.
Dah lama tak study, sekarang kena study pula..huhuhuhuhuhu.

Sekarang wish list aku untuk mendapatkan sijil profesional untuk Sewage Regulation 2009 dah siap..
Sebenarnya aku ada 2 lagi wish tentang kerjaya iaitu  nak dapatkan sijil profesional sebagai Lead Auditor
Dan wish satu lagi, kalau boleh nak dapatkan buku hijau sebagai Safety Officer..


Catat Ulasan

10 Ulasan

wantie berkata…
tahniah...

syahdu nya bila tetiba sayu nak tinggalkan isteri. touching.. touching..
Naziman berkata…
Sayang nak tinggalkan bini 5 hari ya. hehe
OKje berkata…
Bagus...bagus.... masih bersemangat nak majukan diri....macam tu le suami yg berwawasan.... ayah yang mithali, pekerja yg cemerlang dan blogger yang tak lama lagi akan jadi blogger top 10 he..he..
Unknown berkata…
tahniah....
gud luck bro!!!!
Aimacomel berkata…
tergelk baca entri ni dr mula sampai abis. Rimau tua?? apa la abg hanif ni. hahaha, eh tak gelak pun, cuma tercuit hati.
Wah, nak jadi safety officer, terhormat tu. tinggi tu..
Gudluck abg hanif, moga2 apa yg dicita2kan tu akan tercapai.. doaku semoga semuanya dipermudahkan..
~tentang isteri tu jgn la risau.. org kata 'sayang isteri tinggal2 kan' hehe..
Tanpa Nama berkata…
Tahniah kerana telah memduduki kelas...

Susah ke?...nak tahu juga....

Nak cuba untuk mengikuti kelas tapi tak tahu bila...

Dah cuba contact Malaysian Water Academy tapi tak ada yang menjawab...

Hu hu hu....