Pop Up Window Yang Menyakitkan Hati

Pop Up Window Yang Menyakitkan Hati

hanifidrus

Salam Satu Blogger. Pernah tak kita pernah ke sesebuah blog, tetiba ada pop up window keluar. Alah macam kotak-kotak, contoh kat atas.

Tradisi mengeluarkan pop up window setiap kali kita melawat blog merupakan satu tabiat yang normal dikalangan blogger. Adakalanya pop up suruh LIKE facebook page atau pun  pop up greeting kita datang ke blog mereka.

Dan pop up window ini kebiasaannya terdapat butang pangkah kalau kita tak mahu menunggu. So kita pangkah ajer pop up window itu. Adakala pop up window yang jenis greeting "Selamat Datang Ke blog Saya" biasanya kita klik pangkah juga atau ia hilang dalam beberapa saat.

Itu semua adalah normal tapi macam semalam pop up window dia sampai 1000 saat kau kena tunggu, ini dah mengarut ...hehehehehhe.

Aku ingat tuan punya blog ini main-main ajer..aikk....tunggu sikit punya lama sampai aku terpaksa klik dua kali nak amik print screen pop up window dia ini....

Aku rasa tuan punya blog ini salah setting ler....kalau dia tak betul kan setting dia ini, sure dia tertanya-tanya kenapa tak ada orang komen blog dia...kikikiki.
Sapa nak tunggu sikit punya lama...

Aku ingat nak tunggu gak tapi bila fikirkan  1000 saat bersamaan 16 minit aku dapat blogwalking 5  atau 6 blog !!

Sentiasa berhati-hati bila buat pop up window ini. Ahhh!!! Satu lagi pop up window yang aku menyampah. Tiap kali aku klik kotak komen mesti keluar pop up iklan kat tab baru..

Kau orang pernah kena tak? Atau  pernah buat...hemmmmm. Ini pun menyusahkan juga tapi masih boleh di maafkan lagi ler. Sebab kau boleh pangkah ajer.

Mesti ada yang terasa bila aku buat entri macam ini kan... jangan marah.....
Aku marah dan kasihan  ngan blog kat atas tu...

Tak pasal-pasal pembaca semua lari dari blog dia disebabkan pop up window dia ini.
Pop Up Wndow tak salah jika kamu ada butang pangkah...Itu rules and regulation...

Anda tak boleh paksa orang untuk join atau like facebook anda tapi anda berhak untuk promosi facebook anda atau apa-apa sahaja melalui pop up window...tapi ikuti syarat yang dikatakan tadi..

Benda dah ada ..so apa salahnya pakai kan ...janji blog anda mesti mesra pembaca. Jangan macam blog kat atas tu.....hahahahahhaha





 

Catat Ulasan

46 Ulasan

TRAVELOG ATEH berkata…
betul tue en.hanif. mmg agak tension jugak dngn blog mcm nie. lg2 kalau tekan je keluar pop up iklan. jem abiz laptop cam nie. skrng nie pop up utk like fb dah mkn bnyk. susahnyer nak blogwlking dngn lancar.
Unknown berkata…
aah betul.. sgt tak suka kalau yg klik tiba2 keluar tab iklan, huhu penat tgn nak gerakkan cursor utk pgkh :P
Usy@M^^ berkata…
xsuka bla keluar pop up suruh like atau apa2 je..seperti memaksa sahaja..
Unknown berkata…
sangat menGannoyingKan
haha ^^
Encik Bell berkata…
pernah 2 3 kali sampai ke blog mcm ni...hampeh betul...blog belalang pun ada tp setting 10 saat shj dan boleh tekan pangkah. rasanya itu x membebankan btl x? :)
dya nasir berkata…
dya bila nampak popup window ni dia terus klik pangkah... line broadband dya dh lah tersgt slow...pastu keluar benda alah tu..mmg terus pangkah lah..huhu..
yayahnasake berkata…
setuju !!!!

- yayahnasake -
TiranaAduka berkata…
salam bro hanif
Macam2 ta jumpa yg lg dahsyat pun ada.tapi hak mereka untk letak pop up begtu..kalau nak bg selesa pd pembaca adalah lebih elok di buangkan pop up tersebut..
Pe pun hak masing2.
Apa pandangan bro ttg blog TA.LOODING LAJU TAK..? Atau slow..
Blog Santai berkata…
Macam nak like 10X aje this entry...he..he
Unknown berkata…
Salam bro.
Perkara-perkara macam nielah yang mematikan hajat nak blog walking. Meroyan dibuatnya.
arituarini berkata…
aku penah jumpa blog mcm ni..p mampos la nak like..aku blah je..kih kih kih
M'Rie R'Nie berkata…
Hahaha..tu baru 1000 saat bro. Aku kena 3000++ saat bro. Actually aku tak hairan pun dengan blog cam tu. Depa sebenarnya buat servis upkan LIKE FP bro. Tu bukan depa tak sedar, tapi sebenarnya terlebih sedar mengalahkan orang yang sedar diri.

Depa tak mengharapkan komen pun. Depa cuma harap kita klik LIKE jer.

Agak2nya bilalah abe Hanif nak pasang fungsi reply pada ruangan komen blog abe ni?
mira_nas berkata…
Sy pun x pakai benda ni.. menyusahkan orang.. saya rasa sy punya blog dah habis simple dah..huhu
Nadia Johari berkata…
memg penh jumpe..tp nk komen punyer psl ok la..tp bab yang kne tunggu smpi 1000 minit..hahaa..no wonder xde org dtg blog die..
Unknown berkata…
1000 saat...tuh melampau sgt la pulak kan...haha
AimiiiLove berkata…
saya pun pernah merasa benda cenggini jugak, so dah biasa. but tunggu sampai 1000 saat, tu dah melampau kot! haha
inasazali berkata…
btul2..baru nk baca entry dh kuar iklan popup window tu..mmg pangkah la jwbnya..
Cleopatra berkata…
hahaha, memang sakit hati pun, same je ngan blog yang byk iklan, tekan mane2 je kua popup, sakit hati je
MyFreeMinded berkata…
Tahap kesabaran saya agak rendah so kalau sampai part camni, saya blah aje, lagi satu time komen, ada kuar suruh kita confirmkan code, emmmmm, tak komen lah dah, jadi silent reader aje lah... :)
Payz0 berkata…
akun sama penah jumpa blog mcm ni.. nak buat sakit hati..
Sheila Salim berkata…
Assalamualaikum abg hanif! hehe. sheila selalu pangkah je. tapi kadang2 tu sheila tunggu gak. artis sangat ke page dia. hehehe kalau tak menarik, sheila pangkah je :)

*memang menyusahkan org nak blogwalking!
Unknown berkata…
tak suka juga pop up window cam gitu keluar... kalau ada button pangkah boleh diterima lagi...
kalau tak ada, memang terus pangkahlah...
nursuriani berkata…
serius tak suka. ayooo kalau jumpa yang kena tgu sampai 1 min pun aku tak sanggu weh, kalau berbelas2 min mintaak ampun ler. tak sanggu. banyak keja lagi mak nak buat aihhhh. huhuhuhu.
Unknown berkata…
saya pun pernah juga melawat blog yang ada pop up kena tunggu beribu saat.. pas tu tak leh pangkah lak kotak pop up tu, sudahnya aku pangkah blog dia.. tak moh pi dah.. buang masa.. orang nak baca entri bukan nak tengok pop up tu lelama.. haish..
Azlan Strider berkata…
hahha..komen aku sama cam arul..memang aku tak like laa pages tu..siap pangkah lagi ade laa..hehehe..

Regards,
-Strider-
boni kacak berkata…
betul tu bro. blog kita mestilah mesra pembaca.. baru dorang akan seronok datang dan datang lagi di hari mendatang :)
wantie berkata…
sangat tak suka. benornya apa tujuan kita nk tunggu pacak tengok menda alah tu bersaat saat. apa mitifnya?

sejuta kali setuju. tak sukaaaaaaaaaaaaaaaaa. jgn salahkan org bila tak de org BW ke blog anda.
ALS berkata…
Kalau saya, memang dah confirm kena pangkah dah tu. Kalau dye da menda untuk memangkah tu, bolehlah saya consider lagi. Kalau main tunggu ni, baik saya pegi blog lain jer. Buang masa nak tunggu2..
ayut berkata…
hahaha..pernah kena..payah2x mmg tkan 'X' trus...huhuhu..nasib la...
Suria Amanda berkata…
sangat2 x suka..menyusahkan..
Unknown berkata…
pernah juga kena tapi keluar terus dr blog tu..
atau klik bjgang x dia
Maisarah Azmi berkata…
memang xsuka lah bila bw kat blog mcam tu..terpaksa menunggu, last2 dah serik nak bw kat sana.
inche hlovate berkata…
ye sya setuju..tak semua org rjin menunggu kan
Athirah Farah berkata…
saya pon same.. terus pangkah and tutup lappy..habis jem lappy saya dibuatnya nak tgu pop - up je pon..

Unknown berkata…
setuju sangat..
blog yg kena tggu bersaat-saat nie lar yg buat org lari ke blog lain.. x pasal2 mesej yg hndak disampaikan x dapat sampai kpd pembaca.. traffic pun x brapa nak naik.. huhuhu
Harun Ar berkata…
pop up window... menambah berat loading blog
Tanpa Nama berkata…
seriously saya geram dengan blog yang ada pop up ni. kadang2 nak tunggu tu memang malas. hehe. so, senang citer close tab tu buka blog lain. senang citer :)
Tanpa Nama berkata…
tapi kalau post best saya tunggu jek. kekadang ar,
Tanpa Nama berkata…
saya amik contoh blog langit ilahi . takde pun dia nak promote blog dia ke sana sini, takde pun nak buat pop up mcm kat atas, ade je org baca blog dia
Unknown berkata…
dua2 pernah kena..dan dua2 jugak kena pangkah awal2 lg..=P
Unknown berkata…
kenapa pembaca perlu disusahkan dgn widget2 mcm tu..patutnya memudahkan..... betultak bro?
Unknown berkata…
kenapa pembaca perlu disusahkan dgn widget2 mcm tu..patutnya memudahkan..... betultak bro?
Tanpa Nama berkata…
hahaha xagak2 lamanya ...
mas mana tengah cari info keluar jenis2 mcm tuh,memang terus pangkah je..malas nak layan..xmesra pembaca..
Firdausy CiLiKku berkata…
yup betul.. sangat tak suka bila klik jer tambah tab or window baru. dptlak time tu berukband tgh lembab cam siput bab berjalan lglah menyusahkan sebab nak tunggu loading n bila klik pangkah taknak kluar.. err.. mmg menyakitkan atilah...
OKje berkata…
dulu masa mula-mula berblogging ada jugak letak tp sekarang bila tgk blog orang ada benda tu.... rasa leceh pulak! tak payahlah benda tu lagi senang!