CPUV Generation Today Campaign Dari Nuffnang

CPUV Generation Today Campaign Dari Nuffnang

 Generation Today Campaign
Hai Salam Satu Blogger. Tahun ini tahun yang paling susah aku nak dapat CPUV dari Nuffnang...hehehehe.

Terasa perit sangat kali ini berbanding tahun ini. Aku tak tahu tentang rakan-rakan lain sering dapat CPUV tapi secara peribadi tahun 2013 memang payah sesangat..hahahahahha.

Sebab tu aku nak cuba cari cash pakai USD dengan apply Google Adsense tapi memanjang jer kena reject...hehehehehehe.

Hari ini aku dapat CPUV dari Nuffnang iaitu Generation Today Campaign dari Intel.
Terima kasih pada pihak Nuffnang kerana memberi peluang pada blog aku untuk advertise iklan dari pengiklan mereka. Semoga pemberian ini berterusan hingga seterusnya..hahahahaha.

Mungkin kesukaran aku mendapat iklan disebabkan PRU13 baru-baru ini kot. Aku asyik bercerita tentang politik dan Nuffnang memang pantang kalau bercerita tentang politik ini.

Tapi apa nak buat, takkan aku nak korbankan pendirian politik aku semata-mata mahukan wang dari Nuffnang. Betul tak?

Kisah panas PRU13 pun dah habis so harapannya dapat lagi CPUV. Tapi melalui pemerhatian aku, tahun ini Nuffnang memang susah nak kasi CPUV. Tak sehebat tahun lalu kepada semua blogger.

Walau pun unik pageview kau mencapai lebih 300 setiap hari pun masih tak mampu nak dapat iklan CPUV Nuffnang.  Itu salah satu syarat  Nuffnang.

Mungkin Nuffnang sudah berkurangan mendapat pengiklan disebabkan banyak persaingan dari syarikat-syarikat pengiklan yang lain kot.

Atau daripada memberi Hanif Bin Idrus Blog CPUV dengan hanya 500 unik pageview baik beri kepada blogger-blogger otai yang pagerank baik kerana pendedahan penaja mereka lebih luas. Adakah Nuffnang main politik jugak..hehehehehe.

Atau adakah aku tidak merayu kepada Nuffnang dengan menghantar tiket meminta CPUV  kepada mereka lagi. Nampak gaya terpaksa ler aku merayu kepada Nuffnang..huhuhuhuhu.

Kadang-kadang syarikat besar ini bila permintaan terlalu ramai dari penawaran iklan. Dia memang eksyen sikit... Dia buat tak pandang kau yang kecik-kecik atau terlepas pandang blog kau..hahahahha.

Salah satu cara untuk menonjolkan diri ialah hantar tiket kepada Nuffnang dan mohon jasa baik mereka beri kau CPUV. Kalau mood dia baik ketika tu, dalam masa 2 minggu kau dah boleh dapat iklan CPUV  Nuffnang ini.

So kesimpulannnya untuk dapat iklan CPUV Nuffnang:
a) Jangan buat entri politik
b)  300 unik pageview minimum.
c) Hantar tiket ke Nuffnang minta kasi iklan CPUV bukan CPC...hehehehehe
d) Kalau tak dapat jugak....buka balik kotak survey kau dan check semula. Mana tahu ada item yag kau tertinggal.

Ini hanyalah entri santai sahaja. Yang penting berblogging ini jika terikat dengan wang emata-mata kita takkkan ke mana-mana.
Tapi kalau orang nak kasi janganlah kita tolak..hahahahahhaa.


 

Catat Ulasan

10 Ulasan

Cik Nor berkata…
good info..:)
Sukma berkata…
pageview tu betul ker minimum 300 pageview? saya punya kurang jer tapi ada iklan masuk kat CPUV....
Shaiful Zaidi berkata…
alhamdulillah..rezeki jugak tu.
Blog Santai berkata…
Oooo macam tu ke en hanif..baru ku tahu..tq nway..
THE AUTHOR berkata…
Tu kira bertuah ler..kikiki
Syarat mcm tu, tapi adakalanya yg trafik rendah giler2 pun dapat CPUV. Bergantung pada Nuffnang gak...

Mcm pagerank...kata trafik perlu naik tapi tanpa trafik pun boleh dapat PR2..
ayut berkata…
hihihi..mgkn kot..tp klu mmg rezekinya mesti akan dpt nnt bro... ^^
Aimacomel berkata…
rezeki la tu walaupun ckp dia lmbat bagi :)
sy entah bila la nk merasa pun...
Unknown berkata…
remy memang takde rezeki dgn nuff......
wantie berkata…
sokong.. nuff kurang bagi CPUV sejak akhir akhir ni
OKje berkata…
Tulah Nep...dapatlah jugak 4x lepas sonyap yo...gasak kolah Nufnang hehe