Jam Tidur Penyelamat Hanif Idrus

Jam Tidur Penyelamat Hanif Idrus

Salam satu blogger. Hari ini hari ketiga aku membuat latihan SHO...lagi 3 hari baru selesai...huhuhuhu.

Dalam dunia realiti, lelaki adalah insan yang paling susah nak kejut bangun tidur..hihihi.
Kalau anak lelaki aku, 10 kali kejut baru bangun. Termasuklah bapa dia sekali, punyalah payah hendak dikejutkan dari tidur.

Pakai handphone alarm memang tak pernah berjaya kejutkan aku. Snooze ler berapa kali....emmmmm tak jalan.

Apatah kalau pakai smartphone, alarm dia kuat tapi tak sekuat handphone sendal pintu.hahaha.
Setelah sekian lama aku dimanjakan dan dikejutkan dari tidur. Aku takut dan gementar.. Bolehkah aku bangun seawal 6 pagi seperti biasa tanpa isteriku.

Aku panik...Aku gelabah..Aku...aku...risau.. Tragis  ayat aku ni..hahaha.
Solution kepada pemasalahan ni aku beli jam tidur. Aku buat dua step..
Talipon aku bunyi kul 5.40am dan jam tidur kul 6pagi. Dan yessss....berjaya.

Jam tidur itu cukup kuat hingga terkejut aku yang sedang leka dibuai mimpi.kikikiki.
Tapi dengan syarat, lepas bunyi loceng jangan ler memalaskan badan di katil. Sure tertidur balik...hihihihi.

Syukur Alhamdulilah. ..dah boleh bangun seperti biasa...hihihihi. Susah betul...tidur seorang diri ini..huhuhuhuhu.
Yang bujang tu OK ler..aku dah kawin 12 tahun ni dah jadi tepu nak berdikari bangun sendiri...hahaha.
Sempat updated blog..sebelum training bermula hihihihi.

Catat Ulasan

21 Ulasan

Shaiful Zaidi berkata…
nasib baik ada jam baru tolong gerak..
Sukma berkata…
Jam ini kalau berbunyi kalau bro tak bangun jugak letak bom sure bangkit....hehe
Sheila Salim berkata…
Assalamualaikum abg hanif! Ya Allah. lawaknya. tapi betullah. seorang suami atau seorang isteri memang susah nak survive sesorang kalau takda partner hidup dia. hehehhehe. nice lah, mujur boleh bangun ye dak ;p
Cik Nor berkata…
haha...ssh jgk mcm tu...:)
Mummy MM berkata…
Pergh, memang nyaringlah jam tu..
Unknown berkata…
Selamat bertraining En.hanif..nanti bleh la ambik green book pulak..
Tanpa Nama berkata…
heehehehe..rindu dgn org rumah la tu...
wantie berkata…
hahaha... rahsia terbongkar. sah sah le si isteri yang begitu setia kejutkan kamu selama 12 tahun tu..
untung tau ada isteri...

wantie berkata…
ingat..jam loceng tu tak sama mcm isteri..sebab isteri lagi cun dari jam loceng.. ngeee
iqmar effendy berkata…
salam abang hanif...
bro trainer ker atau bro amik course... betterhalf saya nak exam for the course x lama lagi ni...he he he...
Unknown berkata…
cantik jam tu hanif..berapa harganya cehh! hehhehe..betul jam membangunkan kita menyederkan kita tak akan henti kalau hanif masih kat katil tu..
3no gr33ny berkata…
hamba akui jam tlefon bimbit tak membantu sgt
Salmi berkata…
Geli hati pulak baca entri Hanif ni. Terlalu memanjakan diri dengan isteri ni susah juga bila berjauhan kan?
zazanizam berkata…
hahahaha.. biasalah tu abg anif, nama pun lelaki kihkikih..
belogisam berkata…
hahaa,, sama lerrrrrrrr.... susah gak nak bangun tidow ni
OKje berkata…
Gitu eh!!!pelik tapi benar! hehe....nak cara tradisional jugak...baru bangun
Aimacomel berkata…
lama betul tak tengok jam loceng lagu tu abg hanif =)
tahniah dh berjaya bangun kekkekeke
Tanpa Nama berkata…
hihi..penyelamat2...
mas tak leh jam loceng, jadi terkejut sangat jantung bunyinya..so mas guna alarm phone je..surah2 yang kejutkan n tenang je bangun..Allhamdullilah
Unknown berkata…
remy pun set jam dua waktu utk bangun tido...takut yg pertama tertido balik......