My New Notebook Acer Aspira V5-131

My New Notebook Acer Aspira V5-131

Salam Satu blogger. Minggu lepas aku dah rembat satu notebook Acer Aspira V5-131.

Aku pakai rembat ajer..aku bukan pandai sangat pasal komputer ini..hahahaha.

Warna merah lagi....warna kegemaran bini aku dan sekaligus sebagai advisor financial aku..hehehhee.

So kena ikut ler warna kegemarannya.. hehehehehe. Inilah nasib lelaki yang dah berkahwin...ahaks..

Model tahun lepas rasanya tapi bila aku  lihat spesifikasinya memang agak sederhana sangat tapi memandangkan dengan 4GB of DDR3 RAM aku rasa berbaloi dengan harganya..hehehehehe.

Dari segi kualiti gambarnya agak kurang menarik..aku lihat display dia agak kurang ...tak memenuhi citarasa aku sebagai fotografi..hehehehehehe.

Hard Drive pun agak besar merupakan salah satu requirement aku iaitu 500GB.
Aku beli notebook ini sebab senang nak bawa ke hulu ke hilir..kan aku seorang blogger...hehehehehe.

Sebenarnya aku beli sebab aku dah start nak pergi training Safety And Health Officer dihantar oleh syarikat aku.  Mana tahu kalau ada paper work senang sikit buat kerja masa training dan lagi pun ia kecik dan tak berat so sebab tu aku beli notebook ini.

Kalau nak kata aku puas hati memang aku puas hati dengan harga dalam RM1000 ---RM1200. Hajat hati nak beli yang touch screen tapi mak aiiii...harga boleh tahan gak!!!

Bateri lak boleh tahan 4 jam ajer...alahai kejapnya!! Tapi aku lihat kawan aku yang pakai laptop mahal pun charger tu asik lekap kat plug jugak!! Oleh itu ..tak kisahlah kalau 4 jam..hehehehehe.

Masalah satu lagi ialah ia pakai Window 8, aku ini pengguna Window 7 dan XP rasa kekok sangat lak. Ramai kata Window 8 sesuai untuk tablet dan android atau jenis untuk touch screen.
Manakala kalau untuk desktop atau pakai mouse ini ia tak mesra pengguna..

Kalau ada modal RM1200 dah boleh cekup notebook ini...tapi aku tengok kat internet harganya dalam RM1050 pun boleh dapat!!

Kat bawah ini modelnya:

Model 
Acer Aspire V5-131-10074G50
Operating System
Genuine Windows® 8
Processor
 Force feedback Intel® Celeron 1007 Processor -
1.5GHz, 2MB L3 Cache -
DDR3 1333 MHz, 17 W, supporting Intel® 64 architecture, Intel® Smart Cache
Chipset 
Mobile Intel® HM70 Express Chipset
Display 
11.6" HD 1366 x 768 Acer CineCrystal™ LED
Graphics
Intel® HD Graphics, supporting Microsoft® DirectX® 10.1
Memory
4GB DDR3 RAM (4GB x 1, upgradable to 4GBx2)
 Storage
500GB SATA HDD
Network & Communication
Bluetooth® 4.0+HS
 Fast Ethernet 
Acer InviLink™ Nplify™ 802.11b/g/n Wi-Fi CERTIFIED™
Multi-gesture touchpad, supporting two-finger scroll, pinch, rotate, flip
Acer Crystal Eye HD webcam, 1280 x 1024 resolution
 Interface
Multi-in-1 card reader (SD™, MMC)
Three USB 2.0 ports
HDMI® port with HDCP support
 Battery
37 Wh 2500 mAh 4-cell Li-ion battery pack Battery life: 4 hours (Actual battery life may vary, depending on usage and configuration).
 Color 
Ladybug Red Dimension 285 (W) x 202 (D) x 20.95 /27.35 (H) mm
Weight
1.38 kg 4-cell battery pack

Catat Ulasan

8 Ulasan

Tanpa Nama berkata…
ok ni bro..merah i like it...
Sheila Salim berkata…
assalamualaikum abg hanif. perghh bunyi macam redha plus pasrah je. hahaha alaa lepas kawin kan kita berkongsi barang dengan suami isteri, hihi. bang, sheila blom beli laptop lg.. sedihnyaa dah 2 tahun kot tak pakai laptop sejak kena curi =_________="
Mummy MM berkata…
Hahaha.. Nasib baik bukan warna pink.. Kalau tak, ragu-ragu nak bawak kuwar dari rumah..
Unknown berkata…
Hanif..tahniah..terima kasih informasi note book. Blog terbaik sememangnya sentiasa perkasa di alam maya..teruskan. Tq datang visit..sangat dihargai..
Unknown berkata…
insya Allah akan datng di entry hanif yg akan datang..
sukma berkata…
suka color merah nie...touch screen memang mahal tapi kalau beli kat pc fair sure murah kot...
Unknown berkata…
wow..... remy dah lama takde laptop....... kat rmh pakai desktop jugak...sama mcm opis....
OKje berkata…
Yang ni boleh tak tanggalkan skrin dia eh Nep