Ping Busuk Berwajah Baru 2013

Ping Busuk Berwajah Baru 2013

Ping Busuk
Salah satu ping sistem di Malaysia kesukaan aku ialah ping.busuk.
Semalam semasa aku nak pingkan artikel aku melihat perubahan yang ketara berlaku pada ping.busuk.

Aku suka ping.busukini kerana ia merupakan salah satu ping sistem yang terbaik di Malaysia dan aku tak pernah kecewa dengan tarfik yang diberikan.!!

Ramai yang keliru dengan penggunaan ping.busuk terbaru ini. Rupanya ping.busuk telah upgrade ping sistem dia dan masukkan entri kita secara automatik!!!

Cara nak gunakan senang sangat. Mula-mula Klik Banner Auto ping Code.
Dan akan keluar seperti dibawah:

Tapi sebelum itu pastikan anda telah mempunyai banner kecil ping.busuk di blog anda untuk auto ping. Kalau tak der, copy code tersebut dan letak di blog anda.

Ping Busuk
 Setelah itu klik item no 8.
Nanti akan keluar seperti dibawah.
So masukkan URL blog anda dan tekan GO.

Ping Busuk
Di atas menunjukkan aku mempunyai banner autoping dan juga widget ping.busuk.
Setelah itu kau tekan dibahagian maklumat lanjut: Klik sini
Maka anda akan melihat semua artikel anda telah di auto-ping oleh ping.busuk seperti contoh gambar di atas sekali.
Senang sangatkan!!!

Kesimpulannya:
Pada dasarnya ping.busuk ini diolah sedemikian adalah untuk memudahkan penggunanya agar tidak perlu ping satu persatu artikel mereka di ping busuk seperti dahulu.

Tetapi kelemahan sistem ini ialah pengguna tidak akan membaca artikel yang terdapat di ping .busuk.
Kerana biasanya kalau aku nak pingkan entri aku di ping.busuk secara tak langsung aku terbaca tajuk entri -entri lain  dan acapkali aku membaca entri secara terus dari ping.busuk semasa nak pingkan entri.

Dalam hal ini pengguna suka tak suka terpaksa masukkan widget code ping.busk di blog mereka untuk mendapatkan pembaca melalui widget yag dipaparkan di blog yang meletakkan widget ini.

Aku tidak mempunyai apa-apa masalah kerana widget ping.busuk ini dah lama aku letakkan kerana mula-mula ia di reka aku tahu ping busuk ini akan meletup!!

Walau apapun, inilah teknologi terkini digunakan oleh ping blog didunia.
Masuk kali ini aku rasa sudah 3 kali ping.busuk di ubahsuai, sentiasa upgrade sistem mereka.
Tahniah buat mereka.

Catat Ulasan

7 Ulasan

MalizaMah berkata…
yup dah berwajah baharu.
Nadia Johari berkata…
HAII ABG HANIF...LAMA X KUNJUNG SINI..HEHE..PING BUSUK DAH BRU ERK..
wantie berkata…
ya la.dah lain. mungkin ada yg letak perfume kat ping busuk tu. lepas ni tak de busuk busuk dah k. hehehehe..

mood ke laut
Sukma berkata…
dah lebih 2 minggu masuk auto ping...mudah...
Unknown berkata…
memang tak reti guna.... ada sapa2 nak tolong remy tak.... he3
OKje berkata…
Jarang melawat web ping busuk ni
Mustaqimmah berkata…
saya baru dua hari guna ping.busuk ni dah Nampak perubahan pada blog saya tapi yg sedihnya mlm ni tiba2 tak leh buka lak website ping.busuk tu tak tau apa sebab.