Bazar Ramadhan Peringgit Jaya

Bazar Ramadhan Peringgit Jaya

Bazar Ramadhan Peringgit Jaya
Yummy..Yummy Bazar Ramadhan memang dari dulu lagi aku nak buat. Nak ambil gambar Bazar Ramadhan yang popular di Melaka. Tapi memang tak kesampaian sebab aku malas nak cari parking..

Tapi hari Ahad yang lalu tergerak nak pergi ke salah satu Bazar Ramadhan popular di Melaka.

Kalau nak kata Bazar Ramadhan Peringgit Jaya ini kira-kira No.3 paling popular kat Melaka selain di Taman Cempaka dan Jalan Hang Tuah Melaka.

Dalam bulan Ramadhan inilah kita akan melihat kuih-muih yang tidak pernah kita lihat dan namanya yang pelik-pelik. Tapi standard aku kalau pergi Bazar Ramadhan beli nasi ajer..hehehehe.

Bazar Ramadhan Peringgit Jaya ini terletak berhadapan Hospital Besar Melaka.Kalau tanya orang pasti semua orang tahu. Jom kita lihat apa yang dijual dan aku beli..hehehehehe

Bazar Ramadhan Peringgit Jaya

Mamat ni pandang semacam jer masa aku klik pakai handphone aku ambil gambar ayam percik kepak ayam. Dari susunannya memang cukup menarik dan menyelerakan dan ayam percik/bakar ini memang makanan rutin dalam bulan puasa ini.

Bazar Ramadhan Peringgit Jaya

Ini salah satu makanan pelik yang aku jumpa. Namanya Akok. Aku tanya macam mana nak buat. Mamat tu beritahu stail di buat sebijik macam bahulu cuma kena letak telur dan ada bekasnya..
Aku menganggukkan kepala macam faham tapi tak faham....hahahhahha

Bazar Ramadhan Peringgit Jaya


Bazar Ramadhan Peringgit Jaya


Satu lagi, Ayam Percik Power!!!!
Selamat berbuka pada semua rakan-rakan...


Catat Ulasan

15 Ulasan

Mia Kassim berkata…
Jarang pegi bazar ramadhan sebab susah nak cari parking...
Tapi itulah kalau nak cari makanan yang pelik dan setahun sekali baru jumpa, wajib pegi bazar ramadhan...
Yu. Syamz berkata…
Meriahnye...Tak berpeluang lagi ke melaka..huhu..
haryati berkata…
rata-rata pasar ramadan jualan dia lebih kurang sama je kan....
Blog Santai berkata…
Kreatif susunan ayam panggang tu..
ina berkata…
akok? ina pun x pnh dgr nma kuih tu..woo..publish mknn mgundam jiwa rasanya..
Tanpa Nama berkata…
kuih akok tuh femes lor.. family mas suka kuih tuh...

ayam percik memang selalu laku..
Cik Nor berkata…
akok tu sdap abg hanif...hehe
Tanpa Nama berkata…
sedapnyer menunya..hehehe..selamat berbuka bro..
Teena Tna berkata…
Sy selalu g bazar kat sini lepas balik kerja, memang byk pilihan...
amirofie berkata…
Fuh.. memang mengiurkan bila tengok ayam percik power tu. Hanif.. kau dah buat puasa aku kurus ni hari.. hahahaha.. melawak je.
Unknown berkata…
akok? 1st time dengar :D

tetiba nak g bazar pulak.
haritu ada pegi bazar,ramai org.malu pulak nak beli banyak.hahaha..
*kidding~
Sukma berkata…
dah lama tak gi bazar ramdhan Peringgit...
fyna berkata…
sedapnya tengok ayam percik tue.
Zawiah berkata…
ayam percik tetap di hati ... baunya , masyha Allah , boleh mengancam puasaku itu ...
Aimacomel berkata…
ayam tu best sungguh! nak satu..