DiGi Prepaid Rider CPUV Nuffnang

DiGi Prepaid Rider CPUV Nuffnang

DiGi Prepaid Rider
Saya mendapat CPUV Nuffnang dan kali ini dari DiGi Prepaid Rider. Agak payah jugak nak memahami apa ler benda DiGi Prepaid Rider ini yekkk..
CPUV dah dapat tapi aku belum pernah lihat lagi iklan ini. Apa yang aku tahu iany adalah kempen perkhidmatan DiGi Prepaid yang ditawarkan oleh DiGi.

Dan untuk pengetahuan semua aku juga adalah pengguna DiGi yang mengambil pakej DiGi Easy Prepaid. Dah lama aku pakai perkhidmatan ini, melebihi lebih 10 tahun rasanya!!
Dan ramai tanya kenapa aku tak pakai postpaid, kan lebih mudah dan senang malah pengguna smartphone yang menggunakan internet lakan mendapat harga lebih murah lagi.

Jawapan aku ialah aku bukan pengguna tegar malahan perkhidmatan membeli prepaid DiGi tidak sukar kerana semua kedai ada jual reload DiGi. Lagi satu aku jenis yang tak ada disiplin..hehehhehe. At least dengan menggunakan prepaid aku boleh budget kos bulanan aku...hehehehehe.
Dalam DiGi Prepaid Rider ini terdapat 2 pakej utama iaitu DiGi Best Prepaid dan DiGi Easy Prepaid.

DiGi Best Prepaid ini konsep utamanya ialah Friend And Family (FnF) dimana anda boleh masukkan 15 nama ( 11 pengguna DiGi dan 4 bukan pengguna DiGi) untuk mendapat tarif panggilan, SMS, MMS dan video call yang rendah!!

DiGi Easy Prepaid pula konsep utamanya ialah Buddyz dimana anda boleh meletakkan 3 nama pengguna DiGi untuk mendapatkan tarif panggilan, SMS, MMS dan video call yang rendah!!
Kedua-duanya mempunyai kelebihan masing-masing. Kalau nak tahu kelebihannya anda kena bertanya pada diri anda berdasar penggunaan anda.

Macam aku hanya ambil Buddyz kerana aku hanya perlukan 3 nombor sahaja iaitu nombor telefon wife aku, adik ipar aku dan seoarang rakan baik aku. Manakala ahli keluarga dan rakan-rakan yang lain menggunakan perkhidmatan  lain. So pakej DiGi Easy Prepaid sesuai untuk aku.

Manakala untuk kedua-dua ini pula mempunyai perkhidmatan yang sama  dari segi Talk Time Service dan Prepaid Mobile Internet.
Dalam kempen DiGi Prepaid Rider,  terdapat perkhidmatan  Talk Time Service dimana anda boleh top upkan prepaid rakan/keluarga anda menggunakan baki prepaid telefon anda. Selain itu terdapat beberapa perkhidmatan Talk Time Service yang diberikan selain dari ini.

Prepaid Mobile Internet ialah perkhidmatan bayaran internet yang ditawarkan oleh DiGi. Untuk aku perkhidmatan Prepaid Mobile Internet ini aku ambil bayaran bulanan RM48 sebulan dengan kapasiti 2GB.
Setakat ini perkhidmatan internet ini tidak mengecewakan aku, laju selalu berbanding menggunakan berukband jenama lain di rumah aku tu..hehehehehe

Itulah kempen DiGi Prepaid Rider yang aku terima melalui CPUV Nuffnang. Mana-mana rakan yang berminat ingin ketahui secara detail perkhidmatan DiGi ini boleh klik ke DiGi Prepaid Rider ini.
Terima kasih kepada Nuffnang yang menyarankan blog aku dalam pengiklanan DiGi Prepaid Rider ini.
DiGi Prepaid Rider

Catat Ulasan

5 Ulasan

boni kacak berkata…
tahniah bro.. semoga pintu rezeki bro lebih terbuka luas lepas ni.. amin..
Blog Santai berkata…
Alhamdulillah rezeki ramadhan..tak sia-sia membebel kat dia orang hari tu ya..he..he
ayut berkata…
tahniah bro...ayut pakai digi easy jgk...murah utk 3 no ..suker! :D
Ina ZaLinA berkata…
oooo mcm tu ke... tq for the info.cik ina bukan pengguna digi..
mselim3 berkata…
Assalammualikum...bro hanif,

Tahniah k,,, moga bro sukses selalu, terima kasih ilmu yang dikongsikan di blog nie,,,

mselim3

pls: kalau sudi bro sudilah visit blog mselim3 k