Gagalnya Diet Ramadhan 2013

Gagalnya Diet Ramadhan 2013

 
Diet Ramadhan  2013
Pejam celik ...pejam celik dah 20 hari kita berpuasa. Syukur alhamdulilah dengan kurnianNya , setakat ini puasa aku berjalan dengan lancar tanpa dugaan yang berat sangat.

Tetapi dugaan terberat aku semenjak berpuasa ini ialah berat badan makin naik...hehehehehe. Termasuklah berat badan orang rumah aku sekali.....hahahaha.

Sepatutnya bulan puasa ini at least dapat kurangkan berat badan dalam 2 kg. Ini semua gara-gara Bazar Ramadhan yang terlalu kerap aku pergi.

Pada mulanya memang kami plan masak di rumah sahaja untuk berbuka puasa ini tapi sepanjang perjalanan pulang ke rumah penuh dengan bazar ramadhan hingga ke selekoh masuk ke taman aku!!.

Betapa besarnya dugaan sepanjang kami masa nak balik kerja. So itulah sebabnya dalam satu minggu, hampir 4 kali kami singgah ke Bazar Ramadhan.
Kalau dah singgah ke Bazar Ramadhan masih boleh dimaafkan. Itu normalkan semua orang singgah Bazar Ramadhan.

Masalah utama ialah budget Ramadhan. So aku dan wife aku target habiskan RM10 ajer kalau pergi ke Bazar Ramadhan tapi malangnya budget kami selalu terlebih banyak ..heheheheheh. Itulah salah satu sebab diet kami gagal kerana terlebih makan dan membazir...hehehehehe.
Diet Ramadhan  2013

Kedua ialah kekerapan customer belanja makan..huhuhuhu. Bayangkan kalau makan buffet ada ais krim, ABC , daging kambing, Yo Tau Fu dan macam-macam hummm... memang tak boleh ditolak.

Air muka customer kena jaga gak, dah lah dia bayar mahal-mahal kau pula makan sikit-sikit nanti kecil hati dia...hahahahaha.

Sememangnya dalam bulan puasa ini aku gagal menahan nafsu. Bazar Ramadhan ini pun satu hal, time bulan puasa macam-macam kuih-muih muncul. Pertama kali aku makan Akok memang meletop!!

Makan Nasi Ambeng spesial, ayam penyet, beriani gam dan macam-macam lagi...hehehehehehe. Ini belum dikira pelbagai minuman istimewa bulan puasa seperti Air Kathira.

Bagaimana puasa rakan-rakan blogger semua ?


 

Catat Ulasan

7 Ulasan

Sheila Salim berkata…
Assalamualaikum. hahaha lawak abg hanif ni. sheila baru 4 kali gak masuk. tapi alhamdullilah baru 1 kali je terlebih bajet. heeeee ;p
Qashmere berkata…
Sama lah kite..gagal! haha
wantie berkata…
eh kita miantain tau.. maintain gemuk! hambek.. makan makan makan je memalam.. mcm mana tak maintain gemuk tu kan..kan..
Unknown berkata…
Laa.orang makin turun dia makin naik..hahah..tp baru 2kg
Tanpa Nama berkata…
hehehe..kena kawal nafus betul2...
amirofie berkata…
Hehe.. ada 10 hari lagi utk turunkan balik 2kg tu. Selamat berpuasa.
Bin Muhammad berkata…
Masih maintain...hehe