Pagerank Updated Julai 2013?

Pagerank Updated Julai 2013?

Pagerank Updated 2013

Bulan lepas aku ada updated tentang Google akan updated pagerank kali kedua 2013 akhir bulan Jun dan awal July tapi malangnya hingga kini Google belum updated PR hingga kini.

Jika dikirakan sudah hampir lima bulan Google tak updated PR, memang jangkamasa yang paling lama kita menanti PR updated ini. Kalau nakl ihat jadual penuh klik kat sini.

Kalau ikutkan setiap 3 atau 4 bulan sudah pasti Google updated PR mereka.

Ramai rasanya kecewa termasuk aku yang menanti sekian lama. Mengikut blog-blog yag aku baca mereka mersasakan kelewatan kali ini  disebabkan banyak perubahan yang akan berlaku nanti.
Sebagaimana contohnya dalam masa 2 bulan yang lalu Google Panda telah di updated yang dikatakan berkaitan dengan pengguna wordpress.

Google Penguin 2.0
Pada 22 May yang lalu Google telah umumkan pelamcaran satu lagi algoritma yang baru iaitu Google Penguin 2.0 oleh Google's head of webspam, Matt Cutts.

Ini juga merupakan salah satu sebab kelewatan pagerank...huhuhuuh.
Ini aku akan terangkan dalam entri yag lain, sebab benda ini baru lagi..

Sekarang di lihat Google makin mengetatkan lagi pengawalan dalam memastikan blogger yang ujud di muka bumi ini blogger yang jujur..hehehehehe. Mereka mahu blogger yang ada kat muka bumi ini membuat entri yang original dan sesiapa yang suka bangat copy paste. Sure kena penalty!!

Tak sabar rasanya nak tahu perkembangan pagerank terbaru ini. Sebagai blogger waktu-waktu sebegini adalah waktu yang tak sabar rasa menantikan. Betul kata orang tua-tua Penantian Itu Satu Penyeksaan..hahahahaha

Catat Ulasan

13 Ulasan

Sheila Salim berkata…
Assalamualaikum abg hanif. sheila tak da pun buat pagerank ni. heee teringinnya....
Paly berkata…
standed ler google, haha.. tp ok la, ade servis diupdate..
Izzat Eshak berkata…
Banyak 'suprise' nanti untuk penunggu2 pagerank update ni =)
Mummy MM berkata…
Tak sabar nak check walaupun saya tau memang tak akan meningkat pun saya punya PR..
boni kacak berkata…
nasib baiklah aku bukan blogger copy paste. tapi tu pun aku dah rasa dia punya masalah. entri2 aku susah nak diindex. 3-4 hari baru terindex. tak faham aku
Long Cham berkata…
blog saya pr not available lg sbb bru tukar domain
Bunda_nora berkata…
assalamualaikum...

bunda kurang mahir bab2 ni...
Unknown berkata…
tringin nak tahu perkembangan google penguin tu. 1st time dengar. apakah specialnya berbanding google biasa.

yumida slalu check PR kat website dia je..olwes 1..hehe..susah nak naik2..blog belum berapa nak kukuh lagi..mengenali PR ni since jatuh cinta dgn ilham penulis panduan blogger pemes..blogger HH. kat situ byk ilmu mengenai dunia blogging..baru tahu PR ni sume

Tanpa Nama berkata…
heheh..memang meyeksakan...
Unknown berkata…
dah lama tak check...mesti dah jatuh pagerank remy......
Unknown berkata…
Rasa macam tak nak check..takut kechewha..hahaha
ayut berkata…
ayut tak pernah check kot PR ayut...huhuhu...cane ni.nmpak sgt tak amik kesah kan -_-"
OKje berkata…
Apa apa jelah Nep nk membebel pun hehe ....
boleh gitu?