Syawal ke 4 --Majlis Perkahwinan

Syawal ke 4 --Majlis Perkahwinan

Syawal ke 4 --Majlis Perkahwinan
Salam satu blogger. Celik mata..tutup mata dah masuk syawal ke 4. Dan hari ini sepanjang laluan aku ke rumah mak aku, aku lihat banyak majlis perkahwinan sedang berlangsung.

Sekarang dah trend kerja kahwin pada Hari Raya Aidilfitri ini. Bagi aku ianya satu strategi yang baik kerana pada masa ini semua rakan-rakan taulan dan saudara mara memang bercuti raya dan inilah kesempatan semua dapat menghadirkan diri dalam majlis perkahwinan yang diadakan.

Orang putih kata "2 in 1" lerr...hehehehehehe. Tapi untuk tuan rumah, syawal pastinya disambut sederhana sahaja kerana persiapan kerja kahwin mesti didahulukan. Kurang sikit ler sambutan Hari Raya Aidilfitri untuk tuan rumah...

Syawal ke 4 --Majlis Perkahwinan
Manakala untuk si pengantin lak....habuannya ialah cuti kahwin dan cuti hari raya boleh digabungkan sekali. Maksudnya memang panjang ler cuti kahwin mereka kali ini..heehehehe.
Boleh honeymoon lama sikit..ahaks.

Saya ramai kawan blogger yang akan berkahwin dalam terdekat ini atau saudara mara mereka akan berkahwin syawal ini. Selamat pengatin baru saya ucapkan pada semua....

Dan nasib baik kahwin bulan Syawal berbanding yang kahwin dekat-dekat bulan Ramadhan lagi payah..hahahahaha.

Dan aku juga doakan  agar rakan-rakan yang dalam perjalanan pulang dari kampung selamat pulang dengan selamat. Dan pandu hati-hati yekkk.

Syawal ke 4 --Majlis Perkahwinan



Catat Ulasan

5 Ulasan

Sweetamieda. Blo berkata…
Salam.betul tu.mmg sepanjang jln berziarah rumah saudara mara,mmg ada je kenduri kawin.bagus juga.2 in 1.kebetulan semua bercuti raya terus dpt hadir kenduri kawin.dpt jumpa sanak saudara jauh dekat dan teman teman sekaligus.
OKje berkata…
Yg dah kawen lama lagi best Nep...hehe lagi panjang langkahnya hehe
amirofie berkata…
Nice. Persiapan hari raya dan persiapan kenduri kahwin memang berbeza. Memang betul Nif tuan rumah akan dahulukan majlis kenduri kahwin. Planning kena cantik sebab orang masih beraya dan kalau tak kena gaya.. kurang tetamu yang akan datang ke majlis perkahwinan tu.
ayut berkata…
kwn ayut pon ada yg kawen masa raya...alang2x cuti kot..tu bt trus majlis...