Apa Itu Affiliate Clickbank?

Apa Itu Affiliate Clickbank?

Apa Itu Clickbank?
Salah satu cara untuk mendapatkan pendapatan dari internet ialah kita sertai Clickbank iiatu kita memasarkan produk yang diperolehi dari Clickbank dan melalui penjualan tersebut kita akan memperolehi komisen. Kalau dalam bahasa profesionalnnya kita menjadi affiliate marketer!!

Kelebihan Clickbank ini ialah kadar komisennya dalam 50% hingga 75% dari harga produk dan ini amat berbaloi jika kita mencubanya.

Lagipun produk Clickbank ini adalah produk internasional bermakna pasarannya adalah meluas dan kita boleh submit artikel kita ke directori international..

Disebabkan ia bersifat internasional maka pembayarannya juga dalam bentuk USD dan bagi peniaga affiliate Asia ianya amat menguntungkan!!

Jika mahu internasional mahu tak mahu terpaksa menulis dalam bahasa inggeris tetapi jangan risau kerana produk Clickbank semuanya diterangkan dalam bahasa inggeris dan kita boleh mencari maklumat tambahan di enjin carian juga yang berbahasa inggeris.So anda kena cut and paste kasi cantik lagi ayat tersebut...hahahahaa.

Ada dua cara dalam mendapatkan wang di Clickbank iaitu:
a) Membuat produk dan menjualnya di clickbank. Tak payah buat ini sebab leceh dan makan masa dan perlu produk.
b) Menjadi agen affiliate seperti yang saya katakan tadi.

Bila bercerita tentang wang ini  memang best dan jika membaca testimoni mereka yang berjaya membuat kita lagi seronok tetapi realitinya ianya bukan jalan mudah!!!

Anda kena berusaha dan berusaha dalam mendapatkan traffic ke artikel produk clickbank yang anda pilih agar mendapat komisen yang anda idam-idamkan.


Masalah dengan Clickbank ini ialah ia membayar kepada anda melalui cek. Malangnya dalam pemilihan direct deposit, Malaysia tidak terdapat dalam pilihan tersebut..hehehehehe.

Tapi tak per ler..perkara pertama yang perlu anda fikir bagaimana nak jana pendapatan dariClickbank ini.
Jom join Clickbank

Bagaimana mendaftar dan menggunakan Clickbank, saya cadangkan anda pergi ke laman blogger Indonesia ini. Memang cukup lengkap penerangannya. Klik Di Sini.

Catat Ulasan

4 Ulasan

Dunia Zumal berkata…
Wah menariknya :)
Tanpa Nama berkata…
hebat?
sensasi2020 berkata…
Hebat bayar dengan dollar US, ini bermakna tukar kepada ringgit Malaysia, kena darab 4 kalilah.