Makan Di Api Api Steamboat & Grill

Makan Di Api Api Steamboat & Grill

Api Api Steamboat & Grill

Hari ini makan-makan Api Api Steamboat & Grill yang terletak berdekatan Aeon Jaya Jusco Melaka Central . Api Api Steamboat & Grill in memang terkenal di Melaka, cuma aku tak kesempatan nak makan di sana.

Api Api Steamboat & Grill Tapi peluang sampai apabila  rakan sekerja aku ajak makan disana.  Api Api Steamboat & Grill ini adalah sebuah restoran yang mempunyai kelainan dimana pengunjungnya boleh makan seberapa banyak yang boleh!!!

Dengan kadar bayaran tertentu maka makanlah seberapa banyak yang boleh...hehehehe. 

Makanan yang istimewa adalah steamboat dengan pelbagai pilihan serta kuah tomyamnya yang sedap. Steamboat ini sebenarnya semu orang boleh buat tapi kuah tomyamnya yang memberi citara yang berlainan . Dan aku dapat katakan  Api Api Steamboat & Grill  kuah tomyamnya terbaik.

Selain itu ada pelbagai daging yang boleh disalai serta pelbagai perisa kuah dari black pepper hingga ke sos.

Api Api Steamboat & Grill
Kalau malas nak makan ia juga sediakan nasi putih, nasi lemak, bihun serta lauk pauk. Dan ais krim pun ada, aku dan member aku makan dua kali ais krim yang disediakan..hehehehe.

Pilihan air dari air gas hingga air laici, oren dan pelbagai air panas...

Api Api Steamboat & Grill ini kalau sesiapa nak pergi pastikan yang jenis kuat makan. Kalau tak kuat makan baik jangan makan. Satu kepala katakan RM23, pastikan jumlah yang boleh telan dalam 70% jumlah pembayaran ...hehehhehehe.

Aku dengan member aku , memang perut kosong dari tengahari tadi. Kami langsung tak sentuh nasi. Kami makan semua lauk pauk ajer...hehhehhehe

Jom ke Api Api Steamboat & Grill 

Catat Ulasan

2 Ulasan

Aishah Amin berkata…
nice review!..kalau turun melaka selalu asyik turun Umbai je untuk seafood..this would be a change!!

Jemputlah ke blog saya #projek2ribu
adarain berkata…
Makan steamboat memang kena makan puaslah sepuasnya. hehe