Auto Refresh For Google Chrome

Auto Refresh For Google Chrome

Dalam dunia internet terdapat 3 application yang sering kita gunakan iaitu , Internet Explorer (IE), Mozilla Firefox atau Google Chrome.
Ni nak kongsi ilmu Auto Refresh naikkan pageview guna Google Chrome.


Dan semua orang dalam dunia ni yang berkecimpung dalam dunia blogging berulang-ulang kali menulis jangan guna Internet Explorer. Satu aplikasi yang paling lembab dan not friendly blogging. Tak ada aplikasi yang sinonim dengan blogger. Kalau ada kasi buang ajer Internet Explorer ni..Waste time... hehehehehhe. ( Bukan aku kata yekkk...orang kata).
Tadi pun cuba selongkar auto refersh IE, memang ada pergi ke ToolsInternet Option - Custom Level - Security - Meta Tag Refresh   - dan klik kotak enable. Ia akan Auto Refresh , aku cuba gak tapi tak derr pun..mungkin satu jam sekali kot.. aku pun tak tahu sebab boring tunggu.... ( tak yah buat)

Manakala pengguna Firefox memang puji melampau aplikasi ini. Ia adalah aplikasi yang paling friendly dengan blogger. Pelbagai aplikasi  ada dan seperti yang pernah saya tulis dahulu tentang. Auto Refresh gunakan Reload. Selain itu ada juga aplikasi SEO yang boleh menyiasat tentang blog kau orang. Selain itu sebelum  kita gunakan Reload untuk Auto Refresh, kita pergi ke  Tools pilih image - disable.  Ini membawa maksud dalam blog hang mana-mana yang ada image disable oleh Firefox. Baru cepat sikit auto refresh kita dan lebih laju, maka kita  boleh setting 5sec.. Dan lagi banyak pageview tipu kita dapat......huh kenyang pageview... Klik sini nak baca 5 Cara Yang Gagal Naikkan Alexa Rank.

Manakala pengguna Google Chrome lak, terjumpa satu artikel yang boleh add on aplikasi ni kat Google Chrome.Dimana fungsinya sama seperti Firefox .Boleh set time untuk re-fresh semula blog anda berkali-kali. Lihat gambar contoh kat atas bentuk Auto Refresh Plus untuk Google. Oleh itu kita dapat naikkan pageview dengan jalankan auto refresh ini..
Klik  Auto Refresh Plus untuk download aplikasi ini.

Tapi seperti yang katakan dulu...kalau sekadar nak mencuba buat lak..tapi jangan ketagihan lak buat benda-benda macam ni. No meaning..
Blogwalking........blogwalking......blogwalking...........the best dan ilmu SEO sikit-sikit  cukuplah...

Catat Ulasan

5 Ulasan

cik asam jeruk berkata…
nsb sy pkai mozilla :P
Noor Fatin berkata…
info yg sangat berguna ;D saya guna chrome la. hehe
THE AUTHOR berkata…
tukau Firefox...hehehehehe.
Biasanya orang akan pakai 2 atau 3 aplikasi ni jika di ada lebih dari satu blog...
IE - Blog 1
Chrome - Blog 2
Firefox - Blog utama
Sebab setiap blog mesti ada password berbeza senang nak updated...